۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۷۹۰۸۹

اقامه نمازهای جماعت حرم رضوی به امامت مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به حضور پرشور زائران و مجاور در ایام تابستان و قرار گرفتن در آستانه دهه کرامت رضوی نمازهای جماعت حرم مطهر رضوی به امامت مراجع تقلید اقامه می شود.
اقامه نماز جماعت به امامت آيات عظام تقليد

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به جایگاه ویژه حرم مطهر رضوی در میان علما و مراجع تقلید از حضور مراجع تقلید در این مکان قدسی و اقامه نمازهای جماعات به امامت آن ها در ایام تابستان خبر داد.

 

وی تصریح کرد: مراجع تقلید همچون حضرات آیات ناصر مکارم‌ شیرازی، سیدموسی شبیری‌زنجانی و جعفر سبحانی به مدت یک ماه اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء حرم مطهر رضوی را بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله‌ ناصر مکارم‌شیرازی پنج‌شنبه هر هفته همراه با سخنرانی پس از نماز در جمع زائرن و مجاوران تا 22 مرداد ماه در صحن جامع رضوی ادامه دارد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: حضرت آیت الله سبحانی از شنبه 17 مرداد ماه نیز هر روز اقامه نماز ظهر و عصر را در رواق بزرگ امام خمینی(ره) به عهده دارد.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: نماز مغرب و عشا در مسجد نایب(حاج ملاهاشم) واقع در بست بالا خیابان تا اوایل شهریورماه امسال به امامت آیت‌الله سید موسی شبیری‌زنجانی اقامه می شود.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: همزمان با روز شهادت امام جعفرصادق(ع) حضرت آیت الله سبحانی بعد از اقامه نماز جماعت عصر در رواق امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی می پردازد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: اقامه نماز جماعت از هفت سال گذشته به ‌طور مستمر در ایام تابستان از سوی مراجع عظام تقلید در حرم مطهر رضوی برقرار بوده است./1308/ت302/ب4

ارسال نظرات