۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۷۹۱۵۲
استاد حوزه و دانشگاه:

تبرّج فصل جدایی حجاب از بدحجابی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که اسلام برای حجاب پوشش‌های مختلفی را مطرح کرده است که جلباب از جمله این نوع پوشش‌ها بوده که تمام بدن زن را می پوشاند، گفت: اسلام از زن می‌خواهد حدود پوشش را رعایت کرده و بیان می‌کند که تبرج پوشش و حجاب اسلامی را از بدحجابی جدا می کند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم حاج عبدالباقی بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی که از شبکه یک سیما پخش شد با اشاره به این‌که در اسلام پوشش‌های زیادی برای حجاب زن مطرح شده است، گفت: یکی از این پوشش‌ها که در سوره حجرات به آن اشاره شده جلباب است که تمام بدن زن را می‌پوشاند و اسلام می‌خواهد به این وسیله به زنان نشان دهد که باید تمام بدن خود را از نامحرمان بپوشانند تا امنیت و آرامش داشته باشند.

 

وی افزود: دلیل این‌که اسلام به زن اجازه داده که گردی صورت و دست‌های خود را بپوشاند این است که می‌خواهد زن آزاد بوده و در کارهای خود آزادی عمل داشته باشد.

 

حافظ قرآن کریم با اشاره به این‌که اسلام همچنین از زنان خواسته که خود را در جامعه تبرج نکنند، تصریح کرد: منظور از تبرج این است که زن مسلمان مانند زن عرب جاهلی از پوشش و زینت هایی استفاده نکند که سبب جلب توجه مردان نامحرم شود.

 

وی تصریح کرد: استفاده از پوشش‌هایی که سبب تبرج زن می‌شود مفسده انگیز بوده و آرامش او را به خطر می‌اندازد به همین دلیل استفاده از این نوع پوشش‌ها حرام است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که حرمت گذاری به پیامبران الهی و ائمه معصوم(ع) دیگر خواسته آیات قرآن کریم از مسلمانان است، اظهار داشت: قرآن از مسلمانان می‌خواهد که حرمت رسول خدا(ص) را حفظ کنند، اوقات ایشان را مراعات کرده و صدای خود را در مقابل ایشان و در مقابل یکدیگر بالا نبرند.


وی افزود: این حرمت گذاری نه تنها مختص پیامبران و بزرگان دینی است بلکه به مردم عادی هم اختصاص دارد و ما حق نداریم نسبت به کسی بی احترامی کنیم حتی اگر آن شخص دشمن باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر سیره امام خمینی(ره) را مرور کنیم متوجه می‌شویم که ایشان احترام همه را حفظ می‌کردند و حتی صدام و کارتر را با لفظ آقا مورد خطاب قرار می دادند.

 

وی افزود: افراد مذهبی باید بسته به نوع پوشش خود حرمت دیگران را بیش از سایر افراد حفظ کنند و در شأن یک زن و مرد محجبه نیست که دیگران را با صدای بلند یا الفاظ زشت مورد خطاب قرار دهد./837/پ202/ی

ارسال نظرات