۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۷۹۱۶۸

افزایش اسلام ستیزی در آمریکا به بهانه مبارزه با داعش

خبرگزاری رسا ـ سازمان روابط اسلام و آمریکا بزرگترین سازمان حقوق بشری مسلمانان آمریکا نگرانی خود را از افزایش اسلام ستیزی در این کشور اعلام کرد.
مسلمانان آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان روابط اسلام و آمریکا در بیانیه ای نگرانی خود را از اقدامات اسلام ستیزانه رایج در آمریکا و نیز مقابله با مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم اعلام کرد.
 
در بخشی از این بیانیه آمده است که در حال حاضر زبان نفرت و توهین علیه مسلمانان آمریکا، از سال گذشته یعنی زمانی که داعش در سوریه دو آمریکایی را به قتل رساند، بی سابقه است.
 
بعد از آن که داعش دو آمریکایی را در آگوست 2014 به قتل رساند، همه مردم آمریکا از جمله مسلمانان، این اقدام را مورد انتقاد قرار دادند. این در حالی است که اسناد و مدارک زیادی وجود دارد که نشان می دهد مسلمانان نیز قربانی اقدامات تروریستی داعش هستند. با این وجود عده ای در آمریکا همه مسلمانان را متهم به حمایت از داعش می کنند.
 
پس از حمله تروریستی به دفتر شارلی ابدو، مجله توهین کننده به پیامبر(ص)، این افراط گرایی ها علیه مسلمانان افزایش یافت.
 
سازمان روابط اسلام و آمریکا، پیش از این نیز هشدار داده بود اسلام هراسی در آمریکا روز به روز در حال افزایش است.
 
از جمله وقایع خشونت بار که در گزارش سازمان روابط اسلام و آمریکا به آن اشاره شده است، قتل سه دانشجوی مسلمان در کارولینای شمالی در سال 2015 و نیز قتل دانش آموز 15 ساله مسلمان جلوی مسجد کانزاس در سال 2014 است.
 
مورد دیگری از این اسلام ستیزی ها، سخنرانی نامزد سابق پارلمان تنسی بود که خواستار قتل مسلمانان در منطقه اسلامبرگ نیویورک شده بود.
 
سازمان روابط اسلام و آمریکا (CAIR) بزرگترین سازمان حقوق بشری مسلمانان آمریکا است./847/ب902/د
ارسال نظرات