۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۷۹۲۰۸

دیدار نمایندگان آمریکایی از سرزمین‎های اشغالی به هزینه ایپک

خبرگزاری رسا ـ در آستانه تصمیم‎گیری کنگره آمریکا درباره جمع بندی مذاکرات هسته‌ای ایران، نزدیک به 60 نفر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا با هزینه «کمیته روابط عمومی امریکا و اسرائیل» موسوم به ایپک به سرزمین‏های اشغالی سفر می‌کنند.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هزینه سفر 22 نماینده دموکرات و 36 نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا به سرزمین های اشغالی را «بنیاد آموزش امریکا و اسرائیل» یکی از سازمان‌های وابسته به ایپک پرداخت می‌کند.

 

این بنیاد هر دوسال یکبار هزینه سفر نمایندگان برگزیده جدید مجلس نمایندگان آمریکا را به اسرائیل پرداخت می‌کند.

 

یک مقام ایپک گفت: این سفر به گونه‌ای برنامه ریزی شده که این نمایندگان قبل از رای گیری درباره جمع بندی هسته‌ای با ایران به اسرائیل سفر می‌کنند اما هدف از این سفر لابی کردن درباره این رای گیری نیست.

 

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد: در این سفر گروهی از نمایندگان دموکرات حضور دارند که به گفته بسیاری از لابی گرها رای آنها درباره جمع بندی هسته‌ای با ایران بسیار حیاتی است.

 

کنگره آمریکا می‌تواند رأی منفی به جمع بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بدهد و به همین منظور باید دو سوم آرا را به خود اختصاص دهد تا بتواند مانع از وتو شدن این تصمیم از سوی رییس جمهورامریکا شود.

 

برخی از نمایندگان دموکرات درباره دادن رای مثبت یا منفی به جمع بندی مذاکرات هسته‌ای هنوز تصمیمی نگرفته‌اند اما اکثر نمایندگان جمهوریخواه با این توافق مخالفند و خواستار توقف اجرایی شدن آن هستند.

 

لابی‌های متعددی برای هر دو طرف (جمهوریخواه و دموکرات) با مبارزات تبلیغاتی سعی در متقاعد کردن نمایندگان دارند تا رای مورد نظر آنها را در رای گیری کنگره بدهند.

 

ایپک که یکی از مخالفان اصلی جمع بندی مذاکرات هسته‌ای است با ساخت تبلیغات تلویزیونی در 35 ایالت آمریکا سعی در متقاعد کردن نمایندگان کنگره برای دادن رای منفی به این توافقنامه دارد. هزینه این تبلیغات در حدود 40 میلیون دلار برآورد شده است.

 

ایپک همواره به دلیل حمایت از سیاستمداران راستگرای رژیم صهیونیستی مورد انتقاد شدید بوده و نماینده واقعی یهودیان آمریکا محسوب نمی‌شود./982/ب101/د

ارسال نظرات