۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۷۹۲۰۹
امام جمعه سیهات عربستان:

هیچ اهمالی در مبارزه با اندیشه تکفیری قابل قبول نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سیهات عربستان، اقدام تروریستی عناصر داعش در منطقه عسیر عربستان را محکوم کرد.
سيد حسن النمر موسوي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن نمر امام جمعه سیهات عربستان، در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد حمزه برگزار شد، انفجار تروریستی واقع شده در منطقه عسیر عربستان را که منجر به کشته شدن دستکم 12نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد، محکوم کرد.


وی افزود: آنچه در این منطقه رخ داد حاصل یک تروریسم کور و بی نتیجه است که برخی عناصر افراطی وابسته به گروه‌های تروریستی با اجرای عملیات انتحاری به خونریزی و کشتار می پردازند. نظیر این اقدام را در مناطق شیعه نشین این کشور، از جمله قدیح، دمام و احساء نیز شاهد بودیم.


این عالم عربستانی به اهداف شوم دشمنان اسلام از اجرای اینگونه عملیات‌ها اشاره و تصریح کرد: دشمن با انجام عملیات‌های تروریستی در میان اهل سنت و شیعیان در پی اختلاف افکنی است و بر مسلمانان واجب است در این شرایط در یک جبهه علیه دشمنان اسلام و افراط گرایان صف آرایی کنند.


حجت الاسلام نمر از نیروهای امنیتی عربستان خواست با پیگیری دلایل وقوع این حادثه و شناسایی افراد پشت پرده آن جلوی تکرار اینگونه وقایع را در کشور بگیرند و نگذارند دشمن با شست و شوی مغزی برخی عناصر فریفته، نقشه‌های خود را اجرایی کند.


وی راه حل برخورد با اندیشه‌های افراطی و تکفیری را مقابله ریشه‌ای با این اقدامات دانست و گفت: برای مبارزه با تکفیری‌ها، در گام اول باید به مبارزه عقیدتی با این افراد پرداخت و از اشاعه عقاید باطل مبلغان تکفیری جلوگیری کرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات