۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۲۱۲
(مبلغان جهادی 71)

حضور جهادگونه مبلغان در گروه منتظران مصلح

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی جهادی منتظران مصلح با تأکید بر اینکه باید به هر طریقی با دشمن در عرصه فرهنگی مبارزه کرد، گفت: برخی از فعالیت‌های این گروه تبلیغی جهادی، تبلیغ دانش آموزی، برپایی نمایشگاه، ایستگاه­های پرسش و پاسخ شهری، تربیت مربی، برگزاری کلاس­های آموزش خانواده و اردوی راهیان نور به شمار می­رود.
تبليغ جهادي

حجت­الاسلام مهدی اشرفی­فر، مدیر گروه تبلیغی جهادی منتظران مصلح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به معرفی این گروه پرداخت و خاطرنشان کرد: فعالیت­های این گروه تبلیغی ـ جهادی از سال 86 در شهرستان ارومیه آغاز شد و با توجه به محرومیت فرهنگی منطقه، مرزی بودن این منطقه، مسأله قاچاق و ترانزیت و مواد مخدر و تهاجم فرهنگی که از ترکیه وارد می­شود و محرومیت فرهنگی ایجاد شده، فعالیت­هایی انجام می­شود.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت­های تربیتی این گروه در طول سال انجام می­شود، اما کارهای تبلیغی ویژه ایام تبلیغی است، به بیان مهمترین فعالیت­های این گروه جهادی اشاره و اظهار داشت: فعالیت­های این گروه در دو بخش تبلیغی و تربیتی انجام می­شود؛ در تبلیغ روستایی، مبلغان در ایام تبلیغی به مناطق مورد نظر اعزام می­شوند و تبلیغ سنتی شهری هم در مساجد خالی از روحانی داخل شهر توسط مبلغان این گروه صورت می­گیرد.

 

این مبلغ دینی تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده، بیش از 50 درصد از مساجد شهر ارومیه روحانی ندارد؛ گروه تبلیغی جهادی منتظران مصلح در ایام خاص تبلیغی در این مساجد حضور پیدا کرده و برنامه­هایی را برگزار می­کند.

 

مدیر گروه تبلیغی جهادی منتظران مصلح درباره حضور این گروه در مساجد و مدارس شهرستان ارومیه گفت: در ایام تابستان با حضور در مساجد شهری و روستایی به برگزاری کلاس­های عقیدتی، ورزشی و تفریحی ویژه نوجوانان پرداخته می­شود؛ یکی دیگر از فعالیت­های تبلیغی این گروه، تبلیغ دانش آموزی است که در ایام تبلیغی محرم، صفر و فاطمیه که مصادف با ایام تحصیلی می­شود، مبلغان خواهر و برادر این گروه در مدارس حضور یافته و به تبلیغ می­پردازند.

 

حجت­الاسلام اشرفی­فر افزود: برپایی نمایشگاه در ایام محرم، صفر و فاطمیه از دیگر فعالیت های این گروه است که در پارک­ها برگزار می­شود و با استقبال خوب مردم رو به رو می­شویم.

 

وی یادآور شد: از دیگر فعالیت­های این گروه می­توان به ایستگاه های پرسش و پاسخ شهری اشاره کرد که در سطح شهر برپا شده و ارتباط خوبی بین مبلغان و مردم برقرار می­شود.

 

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: کار تربیتی این گروه در 10 حوزه انجام می­شود که از جمله آن طرح نخبگان است؛ در این طرح دانش آموزان ششم ابتدایی در 2 بخش خوهران و برادران شناسایی می­شوند و بالای 250 نفر عضو دارد؛ اجرای هیأت هفتگی و حلقه­های معرفتی در قالب مجمع جوانان و نوجوانان از دیگر برنامه های این گروه است.

 

مدیر گروه تبلیغی جهادی منتظران مصلح اظهار داشت: تربیت مربی، برگزاری کلاس­های آموزش خانواده و اردوی راهیان نور از دیگر فعالیت­های این گروه به شمار می‌رود.

 

حجت­الاسلام اشرفی­فر درباره انگیزه روی آوردن به فعالیت تبلیغی جهادی این گروه گفت: با توجه به اینکه وارد جنگ فرهنگی شده­ایم و دشمن از هر طریق قصد نفوذ به درون مردم را دارد، این نوع جنگ انگیزه خاصی نمی­خواهد و در این جنگیدن باید به هر طریقی با دشمن مبارزه کرد؛ چرا که در صورتی که انسان در جنگ فرهنگی وارد نشود دشمن او را نابود می­کند./822/ت302/ف

ارسال نظرات