۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۷۹۲۵۵

فعالان فرهنگی عربستانی انفجار تروریستی منطقه عسیر این کشور را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ فعالان فرهنگی و اندیشمندان مذهبی عربستان سعودی اقدام تروریستی داعش در منطقه عسیر عربستان را محکوم کردند.
فعالان فرهنگي عربستاني

 


به گزارش خبرگزاری رسا، فعالان فرهنگی و اندیشمندان مذهبی در عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای انفجار تروریستی واقع شده در منطقه عسیر عربستان را محکوم کرده و این جنایت را حاصل اندیشه افراطی و تکفیری دانستند.


در این بیانیه آمده است: گروه‌های تکفیری زمانیکه متوجه شدند نمی توانند با تبلیغات سوء خود بین طوایف مسلمانان اختلاف افکنی کنند، با انجام عملیات‌های انتحاری و تروریستی در بین اهل سنت و شیعیان سعی در فتنه افروزی دارند.

 

فعالان فرهنگی عربستانی افزودند: این وقایع علاوه بر اینکه نمی تواند صفوف اتحاد مسلمانان را برهم زند، بلکه موجب وحدت هرچه بیشتر آنان شده و دست دشمنان اسلام را برای امت‌های اسلامی رو می کند.

 

اندیشمندان مذهبی سعودی در این بیانیه به دشمنی داعش با تمام مسلمانان اشاره و تصریح کردند: این اقدام تروریستی به همراه جنایات دیگر داعش در مناطق شیعه نشین عربستان نشان داد که تمام شهروندان سعودی، با هر مذهب و دینی مورد هدف اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری هستند.

 

در پایان این بیانیه آمده است: تکفیری‌ها ناخواسته با این کار موجب بصیرت افزایی میان طوایف مسلمانان می شوند و شهروندان سعودی بیش از پیش با مقاصد شوم افراط گرایان آشنا می شوند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات