۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۹۲۶۵
یکی از روحانیان عربستان:

مبارزه با گروه‎های تکفیری به جای سلاح باید با تفکر باشد

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان عربستانی نسبت به نشر اسلام آمریکایی میان مسلمانان هشدار داد و این اسلام را عاری از ارزش‌های انسانی دانست.
حجت الاسلام عبدالجليل الزاکي از روحانيان عربستاني


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالجلیل الزاکی، از علمای برجسته عربستانی، در سخنانی بر ضرورت وحدت اسلامی تاکید کرد و افزود: اگر وحدت اسلامی را از امت اسلام حذف کنیم کشورهای اسلامی در یک باتلاق درگیری مهلک دچار می شوند.

 

وی به پیامدهای خطیر اختلاف افکنی بین فرق مسلمانان اشاره و تصریح کرد: برخورد بر مبنای تعصب و خشونت در زمینه نقاط اختلاف بین مذاهب هیچ گاه با کرامت انسانی که در آموزه‌های اسلام  است تناسب ندارد.

 

این روحانی عربستانی در ادامه بر نجات بخش بودن اسلام تاکید کرد و گفت: اگر امت اسلامی به دو ثقلی که پیامبر گرامی اسلام (ص) بعد از خود برجای گذاشتند یعنی قرآن کریم و اهل بیت (ع) تمسک داشته باشند از گزند انحرافات عقیدتی مصون خواهد بود و دشمن با تبلیغات سوء خود راه به جایی نخواهد برد.

 

شیخ عبدالجلیل الزاکی در ادامه به نهی آیات قرآن کریم و روایات معصومین(ع) از تفرقه میان مسلمانان اشاره و تصریح کرد: کسانی که با نشر عقاید انحرافی و افراطی به تفرقه میان مسلمانان می پردازند بویی از اسلام نبرده اند.

 

وی ادامه داد: مبارزه با گروه‌های تکفیری پیش از اینکه با سلاح باشد، باید با اندیشه و تفکر صحیح باشد. مبارزه عقیدتی با افراط گرایان و خشونت طلبان گام نخست در کنار زدن پدیده شوم تکفیراست.

 

 این فعال مذهبی مستقر در عربستان در پایان ضمن توصیه مسلمانان به هوشیاری، تاکید کرد: اسلامی را که آمریکا و اسرائیل برای مسلمانان می پسندند، اسلامی است که از ارز‌ش‌های انسانی در آن جایی ندارد و تنها برای اجرای برنامه‌های استعماری ابرقدرت‌ها طراحی شده است./1321/ب902/ک

 

ارسال نظرات