۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۷۹۲۸۰
حجت الاسلام ماندگاری:

مؤمنان همواره اخبار ناب را دنبال می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه انسان عاقل آن فردی است که همیشه به دنبال خبر ناب است، گفت: خبر ناب برای مؤمن این امکان را فراهم می‌کند که با رصد دقیق‌تر و صحیح‌تر به هدف والای بشری خود که رستگاری است نزدیک‌تر شود.
حجت‌الاسلام محمد مهدي ماندگاري مسؤول گروه تفحص سيره شهدا

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، امشب در محل شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه انسان مؤمن فردی است که به دنبال اخبار ناب باشد، اظهار کرد: قرآن در برخی از آیات خود به مردم اخباری را گوشزد می‌کند که اگر حقیقتاً انسان آن را دریابد خیلی از مواضع او در این دنیا تغییر خواهد کرد.


عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه قرآن برای انسان یک خبر اساسی دارد که بر مدار ملاقات معبود است، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید«یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّکَ کَابرخی کدِحٌ إِلَى رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ»؛ شکی نیست که همه مرگ را ملاقات می‌کنند.


وی افزود: برخی از مردم بی‌قرار مرگ هستند ولی برخی دیگر طبق صریح آیات قرآن بی‌خیال مرگ هستند و آنقدر در امور دنیوی غرق شده‌اند که اصلاً لحظه‌ای هم به مرگ فکر نمی‌کنند.


حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه اگر انسان مرگ را به معنای حقیقی باور کند چند تغییر اساسی در زندگی او می‌افتد، عنوان کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در زندگی انسان پس از این باور حقیقی می‌افتد این است که انسان همیشه به دنبال دوست حقیقی می چرخد.


وی با اشاره به اهمیت باور حقیقی مرگ در زندگی انسان، عنوان کرد: امام صادق(ع) یک روایت مهم در این رابطه دارند که می‌فرمایند« ای مردم شما سه همسفر دارید مال دنیا، اولاد و عمل این سه همسفر شما در این دنیا هستند».


عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه در این حدیث سرنوشت این سه همسفر را کامل مشخص کرده است، گفت: بهترین همسفری که تا بعد از مرگ همراه انسان است عمل انسان است پس چه خوب است که انسان هم‌نشین عمل خوب باشد تا در سفر اخروی خود راحت‌تر باشد.


حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه حضرت علی(ع)می فرماید که انسان باید خود وصی نفس خود باشد، عنوان کرد: این بدان معناست که قبل از اینکه مرگ انسان را دریابد همه امورش به طور کامل انجام شده باشد.


وی ادامه داد: اگر انسان قصد دارد که بخشی از اموالش را وقف کند چرا تصور می‌کند که بعد از مرگش این کار باید انجام شود بنابراین بهتر است برای بالابردن خلوص این عمل در زمان حیاتش این کار را انجام بدهد./921/پ202/ف

ارسال نظرات