۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۷۹۳۵۸
حکیم:

توجه به سخنان مرجعیت راه حل خروج از بحران است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، خواستار توجه به سخنان مرجعیت شد و گفت: توجه به توصیه‎های مرجعیت دینی تنها راه حل خروج از بحران است.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز در دفتر خود در بغداد در دیدار با اصحاب رسانه و خبر به بررسی مشکلات و راه‎های حل آن پرداخت و گفت: مشکلات عراق باید به صورت ریشه‎ای و اساسی مورد درمان قرار گیرد.


وی افزود: اگر با انصاف بخواهیم به مشکلات عراق نگاه کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم، در میآبیم که بسیاری از این مشکلات به دوران‎ گذشته باز خواهد گشت. مشکلات کنونی نتیجه اشتباهات گذشته است.


حجت الاسلام حکیم وضعیت عراق را خطرناک، تاریخی و همراه با پستی و بلندی‎های فراوان توصیف کرد و گفت: مرجعیت دینی در هنگامی که کشور غرق در تاریکی و مشکلات فراوان بر آن چیره شده است مانند قطب نما عمل می‎کند که در صورت توجه و اعتماد به آن موجب خروج از هر گونه بحرانی می‎شود.


مرجعیت در طول تاریخ همیشه یاور مردم بودند


وی افزود: مرجعیت در طول تاریخ ثابت کرده که همیشه همراه و یاور مردم بوده است و فعالیت‎های آن فقط مختص به فقه و اصول نیست. پیروی مردم از سخنان مرجعیت سبب شده که آنان جهت منافع و یا مصالح شخصی سخنی را بر زبان نمی‎آورد زیرا چنین اقدامی بر خلاف موقعیت معنوی و اخلاقی مرجعیت است.


رییس مجلس اعلای اسلامی عراق مرجعیت را دلسوز مردم خواند و تصریح کرد: مراجع تقلید شیعه در خانه‎های بسیار کوچک و برخی 80 متری در کوچه‎های قدیمی و پایین شهر نجف زندگی می‎کنند و همیشه درپی خدمت و تحقق خواسته‎های مشروع و مسالمت آمیز مردم عراق بودند.


وی خواستار کاهش حقوق و امتیازات مسؤولان بدون توجه به موقعیت و جایگاه آنان شد و خاطرنشان کرد: هر مشکل و بحرانی احتیاج به عزم و ارده قوی از سوی مسؤولان و مردم دارد بنابراین حقوق و امتیازات مسؤولان باید بدون تغییر در بودجه عمومی کشور کاهش یابد.


حجت الاسلام حکیم فکر تجزیه عراق را دور از ذهن و ناممکن توصیف کرد و گفت: عراق کشوری استراتژیک و نقش محوری در بین کشورهای منطقه دارد بنابراین تقسیم آنان پیامدهای بسیاری بر منطقه خواهد داشت./994/ب902/ک

ارسال نظرات