۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۷۹۴۳۵

فتوای جواز دخالت نظامی ترکیه در سوریه از سوی قرضاوی صادر شد

خبرگزاری رسا ـ جریان‌های اسلامی اخوان المسلمین با صدور فتوایی اجازه دخالت نظامی ترکیه در خاک سوریه را صادر کردند.
يوسف القرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه جهانی علمای مسلمان و تعدادی از جریان‌های وابسته به جمعیت اخوان المسلمین، فتوای مشروط دخالت نظامی ترکیه در خاک سوریه را صادر کردند.

 

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور پیامی پیرامون شرایط سوریه و حمله به نظام بشار اسد اجازه دخالت ترکیه در امور سوریه را صادر کرد.

 

ضمانت باقی ماندن رهبران اخوان المسلمین در ترکیه و عدم تغییر مواضع نظام در مقابل رهبران اخوان المسلمین، دو شرطی است که از سوی جریان‌های وابسته به اخوان المسلمین برای شرعی بودن استناد به این فتوا و ورود نظامی به سوریه تعیین شده است.

 

ابراهیم منیر عضو جمعیت اخوان المسلمین گفت: حوادث سوریه تلاشی برای تقسیم منطقه عربی است و توقف آن نیازمند دخالت مستقیم است.

 

منیر با تاکید بر تلاش افرادی در تقسیم منطقه افزود: آنچه که در سوریه پیش آمده است تعدیل شده پیمان سایکس بیکو در تشکیل منطقه جدید بر طبق حوادث قرن‌های گذشته است.

 

از سوی دیگر اتحادیه جهانی علمای مسلمان به ریاست یوسف قرضاوی فتوای اجازه دخالت نظامی ترکیه علیه داعش را در شمال سوریه صادر کرد.

 

در این فتوا با توصیف داعش به خوارج زمان و تمجید از حکومت ترکیه تاکید شده است: حکومت ترکیه از زمان انتخاب تا به امروز بسیاری از دستاوردهای مادی و معنوی را در عرصه داخلی و خارجی از جمله اظهار شعائر اسلامی و تحقق رشد اقتصادی به دست آورده است.

 

اهتمام به مسائل جهان اسلام خصوصا مسئله فلسطین و کودتای سوریه بخشی دیگر از خدماتی است که از سوی اتحادیه علمای جهان اسلام شناخته شده و مورد تمجید این جریان قرار گرفت./981/ب902/د

ارسال نظرات