۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۲۷۹۵۱۱
20 مرداد ماه؛

شهید تازه تفحص شده شهرستان دامغان تشییع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دامغان گفت: پیکر مطهر شهید والامقام حسین علی‌آبادی که پس از 32 سال مفقود الاثر بودن از سوی نیروهای تفحص کشورمان کشف و شناسایی شده 20 مردادماه در دامغان تشییع می‌شود.
رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان دامغان اطلاعيه تشييع پيکر شهيد حسين علي آبادي

حجت الاسلام سید جعفر میر‌علی اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، با اشاره به برگزاری بعد از‌ ظهر امروز نشست هماهنگی آیین تشییع و تدفین شهید والامقام حسین علی آبادی با حضور مسؤولان ارشد این شهرستان در فرمانداری دامغان اظهار داشت: این شهید بزرگوار همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بر دوش مردم ولایتمدار شهر دامغان تشییع و سپس در زادگاهش روستای علی آباد این شهرستان به خاک سپرده می‌شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دامغان با بیان اینکه شهید حسین علی‌آبادی در تاریخ هفتم اسفند‌ماه سال 62 در عملیات خیبر در منطقه جزایر مجنون به شهادت رسیده است، افزود: علی‌رغم برگزاری آیین تشییع نمادین این شهید بزرگوار در سال 84 و اعلام رسمی شهادت وی اکنون پس از 32 سال مفقود الاثر بودن پلاک و بقایای پیکر مطهر شهید حسین علی‌آبادی به تازگی از سوی نیروهای اداره تفحص ستاد کل نیروهای مسلح کشف و شناسایی شده است.

 

وی خاطر‌نشان کرد: بر اساس آیین هرساله سالروز شهادت ششمین امام شیعیان در شهرستان دامغان دسته‌های عزاداری هیآت از ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه حرکت خود را از حسینیه حضرت اباالفضل(ع) به سمت میدان امام آغاز کرده و آیین تشییع شهید حسین علی‌آبادی با حضور مردم شهید‌پرور و مشارکت دسته‌های سوگواری صادق آل محمد(ص) تا میدان شهدا دامغان ادامه انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام میرعلی اکبری تصریح کرد: آیین وداع مردم دیندار دامغان با این شهید والامقام همزمان با مراسم سوگواری شب شهادت صادق آل محمد(ع) در زینبیه و آستان امامزاده قاسم (ع) دامغان با حضور علاقه مندان فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دامغان بازگشت پیکر به یادگار مانده این شهید والامقام به شهرستان دامغان همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) را توفیق مضاعف معنوی برای مردم همیشه در صحنه این خطه برشمرد تا با حضوری به‌یادماندنی بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کنند.

 

وی گفت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار حسین علی‌آبادی عصر روز سه شنبه از ساعت 17 الی نوزده از سوی خانواده این شهید در محل روستای علی آباد برگزار می‌شود و آیین هفتمین شب به خاک سپاری این لاله پرپر نیز به همت فرمانداری، سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان، دوشنبه 26 مرداد‌ماه از ساعت 17:30 تا 19 در محل حسینیه اعظم معصوم‌زاده(ع) برگزار خواهد شد./977/ت302/ب4

ارسال نظرات