۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۲۷۹۵۱۶

غواصان دریادل و خط شکن میهمان مردم شرق مازندران

خبرگزاری رسا ـ شرق مازندران امروز میزبان شهدایی از جنس دریا و دریادلانی بیدار بود که با دستانی بسته درس ولایتمداری و در مسیر ولایت بودن را به ما آموختند.
تشييع پيکر شهداي غواص در شرق مازندران تشييع پيکر شهداي غواص در شرق مازندران تشييع پيکر شهداي غواص در شرق مازندران تشييع پيکر شهداي غواص در شرق مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، امروز شرق مازندران میزبان بیست آلاله دریادل در میان انبوده جمعیت ده ها هزار نفری مردم ولایتمدار و عاشق شهید و شهادت بود که آمدند تا در هوای گرمی و شرجی گلوگاه و خلیل شهر و زیر نم نم باران بهشهر و رستمکلا و در زیر باران شهرستان نکا با شهدای خود تجدید بیعت کنند.

 

بر اساس این گزارش، حضور خانواده های شهدا، ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم در پیشاپیش جمعیت و جوانان و کودکان و نوجوانانی که با شاخه های گل به استقبال این کاروان آمده بودند، جلوه ای دیگر از عشق و ارادت مردم را با ساحت مقدس شهدا به نمایش گذاشت.

 

ایستگاه های صلواتی خودجوش مردمی، دسته های عزاداری برخی از هیات های مذهبی و توزیع بسته های خوراکی در بین جمعیت، در دست داشتن تمثال شهدا از سوی خانواده های شهدا، قربانی کردن گوسفند، اسپند دود کردن و بر سر گرفتن خنچه های عروسی در سینی های بزرگ از دیگر جلوه های ماندگار در این روز بزرگ بود.

 

این گزارش می افزاید؛ امروز همه آحاد از زن و مرد، پیر و جوان، روحانی، هیأتی، کارگر و کارمند و هر قشری آمدند تا دلدادگی خود را به شهدا ثابت کرده و تجدید بیعت دوباره با شهدا کنند.

 

همه آمدند آمدند تا حماسه ای دیگر از حضورشان در این مراسم استقبال زا شهدای غواص به یادگار گذارند و درس ایثار و شجاعت و ایستادگی از شهدا بیاموزند.

 

کاروان شهدای 20 شهید غواص، امروز از شهرهای گلوگاه، خلیل شهر، بهشهر، رستمکلا و نکا گذشت و امشب میهمان مردم ولایتمدار میاندرود است.

 

گفتنی است؛ شرق استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب، در حدود یک هزار و 500 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات