۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۷۹۶۴۲
آیت الله نوری همدانی در دیدار استاندار قم:

دولت به اقتصاد و معیشت مردم رسیدگی کند/ قم نیازمند نگاه ویژه مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ویژگی های خاص قم سیاست را به معنی مدیریت با اخلاق و عدالت دانست و گفت: مسؤولان باید امنیت، عدالت و فراوانی را برای مردم فراهم کنند و در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان بکوشند.
 حضرت آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار سید مهدی صادقی استاندار جدید قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) شناخت زمان را از ضروریات خدمت به مردم دانست و گفت: کسی که نسبت به زمان خود شناخت داشته باشد دچار اشتباه نمی شود.

 

وی با بیان این که اکنون زمانی است که حق و باطل و کفر و ایمان در مقابل هم قرار گرفته اند، افزود: در رویارویی ایمان با کفر و نفاق وظیفه ما حفظ انقلاب اسلامی است که با تحولی که در جهان به وجود آورد، اسلام را در عرصه زندگی نمایان کرد و دشمنان به خاطر کینه ای که از اسلام دارند با انقلاب ما مبارزه می‌کنند.

 

ویژگی های خاص شهر قم
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به دو ویژگی خاص شهر قم اشاره کرد و گفت: ویژگی اول این است که قم خواستگاه انقلاب است و دشمنان اسلام توجه ویژه به قم دارند و مسؤولین باید طوری رفتار کنند که قم از نظر فرهنگی و انقلابی شاخص باشد و کسی که وارد قم می‌شود بتواند این تفاوت را احساس کند.

 

وی با بیان این که سیاست در فرهنگ اهل بیت(ع) به معنی مدیریت با اخلاق و عدالت است، به نامه امیر مؤمنان به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: در این نامه که هر سیاست مداری باید آن را مطالعه کند ذخیره عمل صالح را برای حاکم با اهمیت ترین چیز می‌داند و در فراز دیگری با فضیلت ترین نور چشم حاکمان را اجرای عدالت ذکر می‌کند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با موقعیت و جایگاه ویژه شهر مقدس قم، گفت: در آخر الزمان صدای اسلام از قم به گوش جهانیان می‌رسد و این به خاطر وجود حضرت معصومه(س) و حوزه‌های علمیه در این شهر است که به این شهر معنویت داده است  دولت باید توجه ویژه به آن داشته باشد.

 

این مرجع تقلید انقلاب را دارای ارکان، اهداف، آثار و آفات دانست و افزود: اسلام از مهم ترین ارکان انقلاب است؛ در حالی که منزوی شده بود و جز نامی از آن باقی نبود امام آن را زنده کرد و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کرد و دلیل این که دشمنان از اسلام می‌ترسند این است که اسلام مرز نمی‌شناسد و داعیه حکومت جهانی دارد.

 

وی مردم و ولی فقیه را از دیگر ارکان انقلاب اسلامی ذکر و خاطرنشان کرد: مردم در اسلام بسیار اهمیت دارند و اجرای عدالت میان مردم از اهداف مهم برقراری حکومت اسلامی است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با بیان روایتی از امام صادق(ع) امنیت، عدالت و فراوانی نعمت را از وظایف حکومت در  قبال مردم دانست و افزود: مسؤولان باید به اقتصاد مردم توجه داشته باشند و افراد بی بضاعت را حمایت کنند و با مردم با حسن خلق برخورد کنند؛ زیرا مردم ولی نعمت هستند و اگر حضور مردم در انقلاب نبود اکنون حکومت اسلامی هم وجود نداشت و ما نمی‌توانستیم این گونه با هم سخن بگوییم./843/پ202/ج

ارسال نظرات