۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۷۹۶۵۴
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های مازندران:

خبرگزاری رسا ناشر فرهنگ اهل بیت در سطح جهانی است

خبرگزاری رسا ـ مسئول نهاد رهبری دردانشگاههای مازندران با تقدیر از عملکرد خبرگزاری رسا، گفت: یکی از کارکردهای دارای اهمیت رسانه هایی مانند خبرگزاری رسا، نشر روشن فرهنگ دینی اهل بیت در سطح جهانی است.
حجت الاسلام محمد رحيميان، مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي مازندران

حجت الاسلام محمد رحیمیان مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر به نقش رسانه ها در تبادل اطلاعات و هدف گذاری و جهت دهی به مردم پرداخت و گفت: در عصر گسترش تبادل اطلاعات رسالت مطبوعات و رسانه های جمعی بیش از پیش جلوه گری می کند و لذا ما برای حفظ و اثرگذاری بر مخاطبان خود باید در این عرصه حضور فعال و پررنگی داشته باشیم.

 

 

وی شبکه های رسانه ای استکبار را در جهت امیال قدرتهای زورگوی جهانی برای استثمار ملتهای دیگر عنوان کرد و افزود: امروزه اختاپوس های رسانه ای با تلاش گسترده حقایق را وارونه می کنند و تا آنچه به مذاق صاحبان قدرتهای استکبار سازگاری دارد به مردم جهان عرضه می کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بر تلاش و جدیت برای حضور رسانه های دینی و انقلابی برای خنثی سازی توطئه های استکباری تأکید و خاطرنشان کرد: در عرصه تبادل اطلاعات وجود رسانه هایی که به تعبیر قرآن رسول امین  و مسئولیت پذیر باشند، ضروری است تا مؤمنانه و با نگاه امانت اخبار صحیح را به دور از غرض ورزی ها به اهلش برسانند.

 

وی با بیان این مطلب که حضور نیروهای دینی و ارزشی در عرصه رسانه جهانی جهاد تلقی می شود، ادامه داد: اگر اصحاب رسانه توجه به رسالت رسانه ای و  امانت در ادای این رسالت داشته باشند این مسئله در شرایط امروز یک جهاد و یک حرکت ارزشمند فرهنگی و بی بدیل است.

 

حجت الاسلام رحیمیان با تقدیر از تلاش‌های مجموعه خبرگزاری رسا در تبیین ارزش‌های دینی و انقلابی اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه دینی و حوزوی نه تنها در سطح ملی بلکه در حوزه بین الملل به فعالیت می پردازد زیرا دنیا تشنه اخبار صحیح بر خلاف امپراتوری رسانه است.


وی افزود: با توجه به دنیای کنونی و شدت وابستگی مردم به رسانه ها می توان از ابزار رسانه به بهترین شکل برای انتقال مفاهیم و فرهنگی دینی اهل بیت بهره برد.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های مازندران روشنگری و مقابله با شبهات و جریان های خطرناک افراطی و التقاطی را از دیگر وظایف رسانه های دینی برشمرد و گفت: انسان در برخورد با ملت های مختلف اسلامی تشنگی مردم به حقایق را به خوبی لمس می کند و لذا مسئولیت سنگینی بر عهده علما و حوزه های علمیه برای مقابله با جریان های خطرناک است.

 

وی با تقدیر از عملکرد خبرگزاری رسا برای روشنگری و افزایش بصیرت و نشان دادن خط  اصیل اسلامی اذعان کرد: یکی از کارکردهای دارای اهمیت خبرگزاری هایی مانند رسا، نشر روشن فرهنگ دینی اهل بیت در سطح جهانی است.


حجت الاسلام رحیمیان بر لزوم ایجاد وحدت در امت بزرگ اسلامی و تقریب بین مذاهب به منظور مقابله با توطئه دشمنان تاکید کرد و اظهارداشت: در عصری که مزدوران دشمنان اسلام در سطوح مختلف جامعه اسلامی و حتی در حد مرجعیت دینی نفوذ کرده اند و در راستای اهداف دشمنان برای ایجاد تفرقه در امت اسلامی می کوشند، رسانه هایی مانند خبرگزاری رسا می توانند در این روشنگری نقشی  بی بدلیل ایفا کنند.

 

 

وی کارکرد رسانه را در این حوزه یادآور شد و تاکید کرد: رسانه دینی می تواند با نشان دادن واقعیت ها خاستگاه و  عملکرد جریانات خطرناک انحرافی را برای جامعه اسلامی تبیین کند./1313/ت302/ی

ارسال نظرات