۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۷۹۶۵۶
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ترویج گفتمان مقاومت و استکبار ستیزی اولویت اصلی جبهه فرهنگی انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترویج گفتمان مقاومت و استکبار ستیزی را به عنوان اولویت اصلی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: راه‌اندازی اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از اولویت‌های اصلی امروز کشور محسوب می شود.
سردار نجات، معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدحسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختتامیه اردوی تربیتی آموزشی شهید چمران که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام رضا(ع) برگزار شد، جبهه فکری خودی را معرفی  و اظهار کرد: جبهه فکری خودی، مجموعه ای از عناصر، نهادها و جریان های فرهنگی است که به مبانی و ارزش های نظام و اسلام اعتقاد دارند و همچنین از طریق انجام فعالیت های فرهنگی به ترویج و رشد اسلام و مبانی  انقلاب کمک می کنند.


وی با اشاره به وجود جریان فرهنگی معارض در کشور و تأکید رهبری بر لزوم جبهه‌ای عمل کردن در مقابل این جبهه، تصریح کرد: جبهه فرهنگی معارض، مجموعه ای از عناصر و جریان های فرهنگی است که به اسلام و انقلاب اعتقاد ندارند و افزون بر آن از طریق فعالیت های فرهنگی نیز با مبانی اسلام مقابله می‌کنند.


معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: زمانی که یک اقدام فرهنگی علیه نظام و جمهوری اسلامی و اسلام انجام شود به طور مثال نوشتن کتاب، راه اندازی شبکه‌های مجازی جزء جبهه فرهنگی معارض به شمار می رود؛ یک فرد مارکسیسم که فعالیتی بر علیه انقلاب اسلامی ندارد به عنوان جبهه فرهنگی معارض محسوب نمی شود.


نجات به وجود جریان های جبهه فرهنگی معارض در داخل و خارج کشور اشاره و  به معرفی جریان های موجود در داخل کشور پرداخت و اظهار کرد: مهم ترین جریان داخلی در کشور، جریان فرهنگی غرب گرا و وابسته به غرب است که هدف ترویج فرهنگ غرب در کشور را دارد و از جمله آن مارکسیست ها، سلطنت طلب ها و فمنیسم ها محسوب می شود.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت عمده جبهه فرهنگی معارض پس از رحلت امام خمینی(ره) از طریق جریان مذهبی غرب‌گرا انجام شد و جریان مهندس بازرگان، نهضت آزادی و نیز اصلاحات و دوم خردادی‌ها از جمله آن است.


معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: جریان ضداخلاقی و مروج فساد به عنوان سومین جریان داخلی به شمار می‌رود، جریان مروج موسیقی غرب، رپ و زیرزمینی، جریان‌های انحرافی و فرقه‌ای نوظهور که امروزه افزایش یافته است و امثال آن جزء این جریان هستند.


نجات جریان های خارجی جبهه فرهنگی معارض در خارج کشور را معرفی و  تصریح کرد: رسانه های گروهی خارج کشور(مانند؛ بی بی سی، من و تو)، دولت ها و مجامعه بین المللی و نهادهای که علیه کشور در دنیا فعالیت می کنند، تشکل ها و نهاد هایی که در ظاهر غیر دولتی و مردمی بوده و با جریان های فرهنگی داخلی کشور در ارتباط هستند، مانند یونسکو از جریان های خارجی این جبهه محسوب می شوند.


وی با یاداور شدن این که  بیش از 5 هزار مهدکودک وابسته به یونسکو در ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: یونسکو با هدف آموزش کودکان مهدکودک ‌هایی را نیز در ایران، هم زمان با دولت هفتم و هشتم تأسیس کرد و امروز در سه استان کشور تعداد زیادی از این  مهدکودک ها وابسته به یونسکو با هزینه ای حدود 70 میلیون دلار در سال اداره می‌شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: یونسکو در ایران با عنوان آموزش زنان به فعالیت ها و آموزش هایی از جمله خانواده و بهداشت خانواده پرداختند که با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اتمام آن ولی هنوز برخی از آن ها در حال ادامه فعالیت خود هستند.

 

شرایط کشور مشابه زمان بدر و خیبر است نه، زمان امام حسن مجتبی(ع)
نجات هدف کلی جبهه فرهنگی معارض در داخل کشور را براندازی نظام جمهوری اس
لامی ایران خواند و اظهار کرد: ولی هدف آن ها در بعد کوچک تر، تغییر فرهنگ کشور و تبدیل آن به سمت ذائقه غرب و تغییر باور که تغییر رفتار را با خود به همراه دارد به عنوان جزییات هدف این جبهه معارض نظام محسوب می شود.


وی در ادامه گفت: چنان‌چه تغییر باور و در نتیجه تغییر رفتار در جامعه صورت گیرد، زمان ما می شود زمان امام حسن مجتبی(ع)، که ایشان درباره معاویه و این که می خواهد دینشان را از مردم بگیرد فریاد زدند ولی مردم بدون هیچ توجهی از امام خواستند تا آن ها را به حال خود رها کنند.


معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر  پشتیبانی همه جانبه مردم نسبت به رهبری و رهنمود های ایشان، خاطرنشان  کرد: شرایط فعلی در کشور مشابه زمان پیامبر(ص) در صدر اسلام و همان گونه که رهبری فرمودند، موقعیت کنونی کشور مشابه  زمان بدر و خیبر است و نه، زمان امام حسن مجتبی(ع) چرا که مردم و جوانان کشور گوش به فرامین مقام معظم رهبری هستند و این پیروی از ولی امر مسلیمن در زمان امام حسن مجتبی(ع) وجود نداشت.


ترویج فرهنگ غرب در مهدکودک ها

نجات رسانه را به عنوان مهم ترین ابزار در اختیار جبهه فرهنگی معارض معرفی، اظهار کرد: امروزه هر کس در دنیا قدرت رسانه را در اختیار داشته باشد، می تواند حرف اول را بزند، رسانه شامل ماهواره، فضای مجازی، نرم افزارهای مختلف تلفن همراه و امثال آن می شود.


وی خاطر نشان کرد: وجود شبکه های مجازی و اجتماعی و رسانه ها سبب اتلاف وقت و انرژی مردم و به ویژه جوانان و دانشجویان، کاهش سرانه مطالعه در کشور و نیز از بین رفتن فرصت رسیدگی به سایر امور مهم می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: هنر یکی دیگر از ابزارهای جبهه فرهنگی معارض است و تئاتر، سینما، انیمیشن و سایر هنرهای نمایشی را شامل می شود که فرهنگ غرب را منتقل می کند؛ مراکز آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه ها، مؤسسات و آموزشگاه های خصوصی و مهدکودک ها نیز جزء ابزارهای این جبهه در کشور هستند و متأسفانه به طور جدی نیز فعالیت می کنند، آموزش موسیقی و رقص در مهدکودک در مهم ترین سن یادگیری برای انتقال فرهنگ غرب از جمله اثرات مخرب فعالیت های آن ها به شمار می رود.

 

نجات ترویج گفتمان مقاومت و استکبار ستیزی را به عنوان اولویت اصلی جبهه فرهنگی خودی دانست و اظهار کرد: هدف جریان انحرافی که پس از بحث توافق هسته ای در حال فعالیت در کشور این است که دلیل آمدن سران استکبار سر میز مذاکره و ایجاد توافق، دیپلماسی بود.


دستاوردهای هسته ای ایران، حاصل مقاومت 12 ساله بود ونه، دیپلماسی

وی در ادامه با تأکید این که دستاوردهای هسته ای ایران، حاصل مقاومت 12 ساله
بود و نه دیپلماسی، خاطرنشان کرد: دستیابی به غنی سازی 20 درصد، آب سنگین اراک و دیگر پیشرفت های هسته ای با وجود فشار تحریم ها، نشان داد که دیپلماسی با دست پر سبب ایجاد مذاکرات و درنهایت  توافقات شد(مقاومت 12 ساله ) و نه دیپلماسی.


معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جریان انحرافی ذکر شده در واقع می خواهد گذشته را محاکمه کند و این که چرا انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) در مقابل آمریکا ایستاد؟ چرا رهبر معظم انقلاب 25 سال در برابر آمریکا مقاومت کرد.


وی اولویت دوم جبهه فرهنگی خودی را اقتصاد مقاومتی معرفی و اظهار کرد: راه‌اندازی اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت اصلی امروز کشور محسوب می شود؛ تقویت نظام خانواده و ایجاد خانواده تراز اسلامی یکی دیگر از اولویت ها است، چرا که چنین خانواده‌ای می تواند در برابر هجمه های فرهنگی ایستادگی و مقابله کند.


معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: مقابله با تهاجم گفتمان فرهنگی غرب و توسعه فرهنگ انس با قرآن و گسترش فرهنگ نماز نیز از دیگر اولویت های جبهه فرهنگی خودی به شمار می رود و باید در دانشگاه ها به آن ها بیشتر توجه شود./844/
پ201/ح

ارسال نظرات