۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۷۹۶۷۷
خبرگزاری فرانسه:

دامنه فعالیت گروه تروریستی بوکوحرام افزایش یافته است

خبرگزاری رسا ـ در حالی که رییس جمهوری نیجریه پیشتر بر لزوم تشدید نبردها با گروه تروریستی بوکوحرام تاکید کرده بود، اما دامنه فعالیت این گروه در چند ماه گذشته افزایش یافته و به برخی کشورهای همسایه نیز سرایت کرده است.
بوکو حرام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با وجود تشدید نبردها علیه گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، فعالیت این گروه افزایش یافته است.


شبه نظامیان بوکوحرام شب گذشته با حمله به منطقه «نمبه» در جنوب شرقی ایالت بایلسا، 4 سرباز و یک پلیس نیجریه را کشته شدند.


تحرکات نظامی این گروه تروریستی به نیجریه ختم نمی شود چرا که شبه نظامیان این گروه چندی پیش با حمله به مناطق شمالی کامرون، دستکم 8 نفر کشته و شماری دیگر مجروح شدند. در این حمله شبه نظامیان بوکوحرام 135 نفر را ربوده و به منطقه نامعلومی انتقال دادند.


کامرون از جمله کشورهایی است که با گروه بوکوحرام مبارزه می کند و در در ماه های اخیر هدف مجموعه ای از حملات مرگبار قرار گرفته است.


هفته گذشته نیز شورشیان بوکوحرام بعد از حمله به روستایی در شمال کامرون، 3 نفر را گردن زدند.


از آغاز درگیری ها و خشونت های گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، تاکنون بیش از 2میلیون نفر خانه و کاشانه خود را رها کرده و به کشورهای همسایه پناه برده اند.


گروه تروریستی بوکوحرام در نبود دولتی مقتدر و ارتشی قدرتمند در نیجریه همچنان به حملات خود در این کشور آفریقایی ادامه می دهد. حتی در چند روز اخیر شاهد آن بوده ایم که این گروه برای نخستین باربه حملاتی در کشور چاد در همسایگی نیجریه مبادرت کرده و بر شدت حملاتش در کشورهای همسایه افزوده است.


براساس این گزارش، اقدامات این گروه تروریستی، از سال 2010 تاکنون سبب کشته شدن بیش از 13 هزار نفر شده است که بیشتر این افراد در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند. کودکان در نیجریه به شدت از اقدامات بوکوحرام آسیب دیده و وحشت زده شده اند. آوارگان نیجریه ای در شرایط بغرنجی در اردوگاه ها زندگی می کنند و شماری از آوارگان نیز به مساجد و کلیساها گریخته اند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات