۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۷۹۶۸۹
کارشناس مذهبی:

دشمنان مکتب امام صادق در برابر منطق قوی تشیع به زانو درآمده‌اند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی حوزه با بیان این‌که امروز دین خود را مدیون مجاهدت‌های فرهنگی و تلاش های علمی امام صادق(ع) در حفظ و نشر معارف دین مبین اسلام و انتقال نسل به نسل آن می دانیم، گفت: امروز دشمنان مکتب امام صادق(ع) حرفی در برابر منطق قوی تشیع ندارند و به اجبار دست به اعمال خشن و غیر انسانی و ایجاد جنگ و خونریزی می زنند.
شهادت امام صادق

حجت الاسلام علی اصغر شهرباف، کارشناس مذهبی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امام صادق(ع) را رییس مذهب شیعه معرفی کرد و گفت: بسیاری از احادیث شیعه که امروز در دست ماست از ایشان و پدر بزرگوارشان نقل شده است.

 

وی ادامه داد: اکثر منابع روایی ما قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) است و امام ششم(ع) بیش از 4 هزار شاگرد مجتهد را تربیت کردند که نقش بسزایی را در تبلیغ دین مبین اسلام در سراسر جهان و پاسخ‌گویی به شبهات را داشتند و در جهاد فرهنگی در میان هجمه فرهنگی و اعتقادی زمان خود موفق بودند.

 

کارشناس مذهبی حوزه علمیه افزود: امروز دین خود را مدیون مجاهدت های فرهنگی و تلاش های علمی امام صادق(ع) در حفظ و نشر معارف دین مبین اسلام و انتقال نسل به نسل آن می دانیم، در حالی که دشمنان اسلام همواره در طول تاریخ سعی در از بین بردن اسلام داشتند.

 

حجت الاسلام شهرباف اظهار داشت: امام صادق(ع) همواره از سوی دستگاه پلید عباسی زمان خود مورد آزار و اذیت های مختلف قرار می گرفت و خلیفه عباسی ایشان را سدی در برابر افکار و اعمال ظالمانه و غیر اسلامی خود می دانست و به روش های مختلف سعی داشت تا موقعیت امام  را در بین مردم کمرنگ کند.

 

وی ابراز داشت: سرانجام منصور دوانیقی که دیگر نمی توانست روشنگری های امام(ع) را تحمل کند و خود را در برابر قدرت علمی حضرت ناتوان می دید و می دانست که حکومتش از جانب امام در خطر است، دستور داد تا حضرت را وحشیانه و دست بسته به حضورش بردند و به ایشان زهر خورانید.

 

کارشناس مذهبی حوزه علمیه گفت: نحوه دستگیری امام انسان را به یاد هجوم مأموران به درب خانه حضرت علی(ع) و بستن دستان ایشان می اندازد، امروز هم دشمنان مکتب امام صادق(ع) حرفی در برابر منطق قوی تشیع ندارند و به اجبار دست به اعمال خشن و غیر انسانی و ایجاد جنگ و خونریزی می زنند. /939/ت302/ح

ارسال نظرات