۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۷۹۷۰۹
آیت الله قبلان:

مرجعیت دینی عراق حافظ این کشور است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان مرجعیت دینی در عراق را مایه حفظ این کشور از امواج فتنه‌ها دانست.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي لبنان


به گزارش خبرگزای رسا، آیت الله قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان که به عراق سفر کرده است، در مراسمی با عنوان اراده جمعی در جهت اصلاح سیاسی عراق که از سوی حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور برگزار شد، به اقدامات مثبت انجام شده در عراق در جهت اصلاحات سیاسی اشاره کرد و گفت: اصلاحات سیاسی در کشور نمی تواند به طور دفعی صورت بگیرد و پیگیری مسؤولان ارشد را نیازمند است.


وی افزود: اصلاحات در ساختار سیاسی عراق برای انتقال این کشور به سطحی پیشرفته امری ضروری است  که همکاری احزاب و تشکل‌های سیاسی را می طلبد. کشور عراق ظرفیت تبدیل شدن به کشوری امن و مقتدر را دارا است.


این عالم لبنانی در ادامه به تشریح جایگاه خطیر مرجعیت دینی در عراق اشاره کرد و گفت: مراجع تقلید عراق ضمانتی در جهت حفظ این کشور اسلامی هستند که با فتواهای هوشمندانه خود، کیان اسلام و مسلمانان را در این کشور صیانت می کنند.


نایب رییس مجلس شیعیان لبنان خطاب به مسؤولان، موسسات و ملت عراق گفت: اگر می ‌خواهید از فساد در کشور جلوگیری کنید، نسبت به توصیه های حضرت آیت الله سیستانی توجه کامل داشته باشید و از هدایت‌های ایشان در عرصه‌های مختلف از جمله سیاست، غافل نشوید./1321/ب902/د

ارسال نظرات