۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۷۹۷۱۴
با هدف غنی‌سازی فعالیت‌های اوقات فراغت؛

مبلغان دینی به پایگاه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد خراسان رضوی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: امسال بیش از40 مبلغ به شهرستان ها برای آموزش مسائل اخلاقی و احکام و ارتقای سطح برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان اعزام شدند.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام رحیم ولی زاده، معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: امسال بیش از40 مبلغ به شهرستان ها برای آموزش مسائل اخلاقی و احکام و ارتقای سطح برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان اعزام شدند.

 

وی در ادامه درباره دیگر برنامه های اوقات فراغت افزود: بیش از 850 پایگاه اوقات فراغت در راستای هدفمند کردن برنامه های تابستانی اعضای کانون های مساجد خراسان رضوی در رشته های مختلف آموزشی، فرهنگی و تفریحی دایر هستند که از این تعداد 200 پایگاه به صورت ویژه برای برنامه های اوقات فراغت فعالیت می‌کنند.

وی درباره طرح قرآنی بشارت کانون های مساجد خراسان رضوی در ایام تابستان اظهار کرد: این طرح در سه بخش عمومی که شامل خانواده ها و اعضای کانون ها در همه سنین است، برگزار می شود.

وی ادامه داد: در بخش عمومی طرح قرآنی بشارت، کتابچه ای در اختیار خانواده ها قرار می گیرد که هر خانواده باید یک نکته اخلاقی اجتماعی از هر جزء قرآن در آن یادداشت کند و نوشتن یک پیام از نهج البلاغه و کامل کردن جمله ناقص در این کتابچه از دیگر بخش های این طرح است.

حجت الاسلام ولی زاده افزود: بخش دوم شامل بخش کانونی است که تعدادی از کانون ها اقدام به برگزاری مسابقات در قالب تفسیر و مفاهیم با محوریت یک سوره قرآن می‌کنند.

معاون دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بخش ویژه طرح قرآنی بشارت در کانون های منتخب در مشهد و شهرستان های استان برگزار می شود که 20 کانون در مشهد و 28 کانون در شهرستان ها این طرح را برگزار می کنند که در مجموع 48 کانون مجری اجرای طرح قرآنی بشارت به صورت ویژه هستند.

وی  در ادامه درباره دیگر برنامه های تابستانی کانون های مساجد گفت: در سال 94 برنامه جامع مشکات پنج برگزار می شود که این برنامه روند اجرائی برنامه ای حوزه فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که باید همه کانون ها در آن مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام ولی زاده در ادامه به بیان شرایط و ضوابط برنامه مشکات پرداخت و اظهار کرد: اجرای ویژه برنامه های اوقات فراغت در ایام تابستان در ارزیابی کانون نقش به سزایی دارد و در اجرای همه برنامه ها به ویژه در اوقات فراغت اجرای برنامه تفریحی و نشاط پایه مورد تاکید است.

وی با تأکید بر این که انجام فعالیت های جاری کانون با هماهنگی و نظارت امام جماعت است، افزود: برنامه ریزی فرهنگی فعالیت های کانون درجهت همگرایی با سایر مراکز فرهنگی و اجتماعی مستقر در مسجد مانند پایگاه مسجد، هیأت مذهبی و غیره در قالب تقویم طرح و برنامه است.

معاون دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: کانون هایی که توانمند شناخته شوند، در سایر برنامه های متمرکز دبیرخانه مشارکت داده خواهند شد.

وی با بیان این که برنامه های ترویجی در بخش قرآن و معارف برای همه کانون ها الزامی است، ادامه داد: روند کلی اجرای برنامه سال 94، گروه محور و با رویکرد تربیتی خواهد بود و حمایت از کانون ها با توجه به عملکرد و فعالیت های ابلاغی و ابتکاری و ارسال مستندات در زمان مقرر انجام می شود./934/ت302/ی

ارسال نظرات