۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۷۹۸۴۳

همایش بزرگ زائران حج تمتع در کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم گفت: زائرین خدا در سفر خانه خدا باید برای سه سؤوال اساسی، کجا می‌خواهیم برویم، هدف از رفتن به این سفر معنوی و چه کاری انجام دهیم باید جواب داشته باشند.
حجت الاسلام نقدي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در منطقه قم حجت الاسلام نقدي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در منطقه قم همايش بزرگ زئران حج تمتع‹‹مسافران قبله›› در كاشان همايش بزرگ زئران حج تمتع‹‹مسافران قبله›› در كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد نقدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ زئران حج تمتع‹‹مسافران قبله›› در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: خواهران و برادرانی که امروز بعد از سال ها انتظار به خانه خدا دعوت شده اند، تنها صرف رفتن به عربستان و انجام فرایض کفایت نمی کند بلکه باید هدف از رفتن به این سفر معنوی را بداند.

 

وی افزود: از امام صادق، روایت است در قدیم عربی به قصد سفر حج از خانه خارج می شود و به دلیل طولانی بودن راه به موقع به حج نمی رسد لذا نزد پیامبراکرم رفته موضوع را بیان می کند و به دلیل ثروتی که داشته از پیامبر می خواهد کاری کند که ثواب حج به او داده شود اما پیامبر می فرماید اگر به اندازه یک کوه طلای قرمز هم داشته باشی و هزینه کنی ثواب حجی را که یک حاجی به آن رسیده است نمی دهند، لذا قدر سفر خود را بدانید.

 

حجت الاسلام نقدی گفت: خداوند شما را به سفر حج و زیارت خانه اش دعوت کرده است تا شما را از قید و بندهای دنیا آزاد کند، بنابراگر زیارت خانه خدا برای شما فراهم شده است حاصل استجابت دعای حضرت ابراهیم است.

 

به گفته وی، زائرین خانه خدا در این سفر به جایی می روند که محل تظاهر و ریا و دو رویی نیست، باید صاف بروید و برگردید، چرا که زندگی زائرین خانه خدا در سفر تغییر می کند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم گفت: زائرین خانه در این سفر به جایی می روند که هاجر و ابراهیم و پیامبراکرم(ص) و 900 پیامبر دیگر دور آن چرخیده اند و امروز این سعادت که نصیب شما شده است، نصیب هرکسی نمی شود، لذا باید بدانید کجا می روید و آنجا چگونه جایی است.

 

حجت الاسلام نقدی در ادامه تأکیدکرد: پیش از رفتن به این سفر معنوی باید کینه ها و کدورت ها را کنار گذاشت و یکدیگر را بخشید چرا که یکی از شرایط استجابت دعا برای آنهایی که از شما در این سفر التماس دعا داشته اند، کنار گذاشتن کینه و کدورت های قدیمی با کسانی که قطع رابطه کرده اید.

 

وی در ادامه با تأکید بر استفاده از این فرصت طلایی حج گفت: این سفری است که شاید حتی یکبار دیگر تکرار نشود و باید متوجه باشید از لحظه، لحظه طلایی این سفر استفاده کنید.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در ادامه از حجاج ایرانی به عنوان با عزت ترین حجاج نام برد و افزود: حجاج ایرانی با وجود 8 سال جنگ تحمیلی و 30 سال تحریم های اقتصادی دشمن با عزت ترین حجاج در عربستان هستند.

 

حجت الاسلام نقدی همچنین در رابطه با سؤوال سوم زائرین که چه کاری باید انجام دهند یاد آورشد: برای پاسخ به هر یک از سؤوالات خود از روحانی کاروان سؤوال کنید و دراین سفرمواظب باشید فرصت طلایی حج را به خرید و سوغات نگذرانید چون چنین فرصتی تکرار شدنی نیست.

 

وی در ادامه یادآورشد: مواظب باشید تا در این سفر که لباس گناه را از تن خارج می کنید و لباس احرام می پوشید و تا سه ماه نور حق را به همراه دارید بعد از سه ماه دوباره لباس گناه را نپوشید چرا زائرین خانه خدا بعد از این سفر مانند نوزادی دو ماهه پاک و مطهر هستند و باید مراقب باشند تا این وضعیت را برای همیشه حفظ کنند.

 

شایان ذکر است، همایش بزرگ زائران حج تمتع‹‹مسافران قبله›› با شعار‹‹ حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی›› با حضور 515 نفر از زائران کاشانی و با انجام نمادین آموزشی مناسک حج پیش از ظهر امروز در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزارشد./1307/پ203/ب

ارسال نظرات