۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۷۹۸۸۶

واکنش اوقاف فلسطین به تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن مسجد ابراهیمی

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین، تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن کامل مسجد ابراهیمی بر روی نمازگزاران مسلمان در شهر «الخلیل» را محکوم کرد.
کودک فلسطيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی در نظر دارد مسجد تاریخی ابراهیمی در شهر الخلیل را ساعت 22 چهارشنبه،21  مردادماه تا ساعت 22 پنجشنبه، 22 مردادماه، به بهانه برگزاری عید یهودی به روی نمازگزاران مسلمان ببندد و تنها به یهودیان و شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه ورود به این مکان مقدس را بدهد.


شیخ یوسف ادعیس، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین با بیان این که مسجد ابراهیمی یک مسجد کاملا اسلامی است و مرتبط با گروه یا فرد خاصی نیست، اقدامات صورت گرفته علیه این مکان دینی را باطل و غیرقابل قبول دانست.


وی افزود: این برای نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی اقدام به بستن این مسجد می‌کند، بلکه این رژیم قبلا نیز پخش اذان از مناره‌های مسجد ابراهیمی را ممنون اعلام کرده بود.


وزیر اوقاف فلسطین با بیان اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی درصدد تسلط کامل بر مسجد  ابراهیمی و تغییر این مسجد به  کنیسه یهودی است، بر حضور بیشتر مسلمانان در این مسجد و بستن راه‌ها بر رژیم اشغالگر تأکید کرد.


شیخ یوسف ادعیس در پایان از جامعه بین‌الملل خواست تا به مسؤولیت‌های خود در این زمینه پایبند باشد و با تحت فشار قراردادن صهیونیست‌ها و توقف اقدامات آنها، مانع از هتک حرمت اماکن مقدس اسلامی در فلسطین شود./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات