۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۷۹۹۲۱
امام جمعه برج البراجنه بیروت:

لبنان شاهد جنگ مصلحت اندیشی‌های حزبی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنانی بر عدم تاثیر پذیری ارتش و نهادهای امنیتی کشور از کشمکش‌های سیاسی تاکید کرد و این مساله را در حفظ امنیت کشور حایز اهمیت دانست.
ديدار احمد قطان و احمد قبلان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت لبنان، در دیدار با شیخ احمد قطان، رییس جمعیت قولنا و العمل این کشور به بحث و بررسی در مورد مسلایل داخلی لبنان پرداخته و برای برون رفت از بحران سیاسی تبادل نظر کردند.

 

در این دیدار شیخ احمد قبلان، علت اصلی مشکلات عدیده کشور را تعطیلی دولت و به تعلیق درآمدن موسسات وابسته به دولت دانست و تاکید کرد: در وهله اول باید چاره‌ای اندیشید که کارآمدی دولت در کشور بازگشته و ادارت دولتی مشغول به کار شوند و در مرحله بعد باید نهاد‌های امنتی و بویژه ارتش را از تاثیر پذیری از مسایل سیاسی داخلی دور نگه داشت.

 

این روحانی لبنانی با بیان اینکه حمایت از نهادهای امنیتی کشور برای حفظ امنیت مردم یک امر ضروری است، گفت: آنچه امروز در لبنان شاهد آن هستیم جنگ مصلحت اندیشی‌های حزبی است و ارتش باید حالت بی طرفی خود را در این مساله هموراه حفظ کند.

 

از سوی دیگر، شیخ احمد قطان نیز تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی لبنان را مبنا قرار دادن گفت‌وگو و مذاکره دانست و تصریح کرد: اگر اصل شراکت در انجام وظایف سیاسی و اجتماعی رعایت شود، بسیاری از مشکلات به خودی خود برطرف خواهد شد.

 

این عالم اهل سنت لبنان در پایان این دیدار، وحدت ملی و اسلامی را عامل پیروزی بخش کشور خواند و گفت: این وحدت علاوه بر مردم باید بین مسؤولان نیز به چشم بخورد؛ آن وقت است که مشکلات مردم در زمینه خدمات شهری و وضع معیتشتی نیز حل خواهد شد./1321/ب901/د

ارسال نظرات