۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۷۹۹۶۱
کارشناس دینی مطرح کرد؛

عذاب‌های 15 گانه سبک شمردن نماز از زبان پیامبر اکرم

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: فاطمه زهرا(س) از پدرش پیامبر اسلام(ص) سؤال می کند کسی که نماز را سبک بشمارد چه سرنوشتی دارد، پیامبر اکرم(ص) فرمود کسی که نماز را سبک بشمارد پانزده عذاب در انتظار او است که از این پانزده عذاب، شش عذاب در دنیا و سه عذاب هنگام مرگ، سه عذاب در قبر و سه عذاب در قیامت برایش در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام كميل پهلوان زاده حجت الاسلام كميل پهلوان زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام کمیل پهلوان زاده، کارشناس دینی سه شنبه شب و همزمان با شام شهادت امام جعفرصادق(ع) در قائمیه شهرستان کاشان با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و با تأکید براین اگر علم و فقه امروز زنده است به دلیل وجود امام جعفر صادق(ع) است، گفت: تربیت هزاران شاگرد از سوی امام جعفر صادق(ع) در زمانی که بزرگ‌ترین جمعیت نشست ها را رقاصه ها داشتند از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی افزود: امام جعفر صادق(ع) در دوره ای امام مدینه می شود که وقتی رقاصه ای وارد مدینه می شد و یا از مدینه خارج می شد جمعیت زیادی به استقبال او می رفتند و در آن زمان خفقان منصور که به ظاهر پشتیبان امام جعفر صادق(ع) بود، اما در باطن دشمن و در مقابل ایشان قرار داشت شاگردان زیادی در مکتب ایشان تربیت شدند.

 

حجت الاسلام کمیل پهلون زاده یادآور شد: امام جعفرصادق(ع) در جمع اصحاب خودش می گوید، با وجود همه علومی‌ که در اختیار دارید اما اگر نماز را که ستون دین است سبک بشمارید رحمت خدا شامل حال شما نخواهد شد.

 

خداوند نماز را برای تأمین دنیای بندگان قرار داده است

این کارشناس دینی گفت: نماز نیامده است که آخرت من و شما را تضمین کند، بلکه نماز آمده است تا دنیای من و شما را تأمین کند، بنابراین امیرمؤمنان می فرماید کسی که بین نماز فاصله انداخته باشد از ما نیست.

 

حجت الاسلام پهلوان زاده گفت: فاطمه زهرا(س) از پدرش پیامبر اسلام(ص) سؤال می کند کسی که نماز را سبک بشمارد چه سرنوشتی دارد، پیامبر اکرم(ص) فرمود کسی که نماز را سبک بشمارد پانزده عذاب در انتظار او است که از این پانزده عذاب، شش عذاب در دنیا و سه عذاب هنگام مرگ، سه عذاب در قبر و سه عذاب در قیامت برایش در نظر گرفته شده است.

 

وی گرفتن برکت از رزق و روزی، گرفتن برکت از عمر، گرفتن نور از صورت، بی پاداش شدن کار، مستجاب نشدن دعا و مشمول دعای صالحان و علما و بزرگان دین نشدن را شش عذاب دنیا برای افرادی دانست که نماز را سبک می شمارند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که، خوار و ذلیل رفتن از دنیا، گرسنه از دنیا رفتن و تشنه از دنیا رفتن، سه عذاب هنگام مرگ افرادی که نماز را سبک می شمارند، ادامه داد: سلب آرامش در قبر، تاریک شدن قبر و تنگ شدن قبر، سه عذاب در قبر برای انسان هایی که نماز را سبک می شمارند.

 

وی با اشاره به سه عذاب در قیامت برای کسانی که نماز را سبک شمرده اند، گفت: خداوند ملکی را خلق می کند تا او را با صورت به طرف جهنم می کشاند، حسابرسی از او سخت می شود و خداوند رحمت خودش را از او می گیرد.

 

به گفته وی، نازل شدن بلایا و بروز مشکلات زندگی برخی انسان ناشی از سبک شمردن نماز و قبول شدن نماز آنها است، از این رو اگر نماز که قبول نشود منکرات و فحشا و دروغ و غیبت و تهمت رواج پیدا می کند.

 

حجت الاسلام پهلوان زاده یادآور شد: نماز می‌خوانیم تا تکبر از بین برود و چنانچه تکبر در وجود انسان باقی مانده باشد، نماز او قبول نشده است.

 

به گفته وی، نماز آمده است تا دنیای انسان ها را آباد کند اما نمازهایی که ما می خوانیم به دلیل این که قبول نمی‌شود، ما را از منکرات باز نمی دارد و چشم و گوش و جوارح و اخلاق ما را درست نمی‌کند.

 

خداوند با نماز به دنبال تقویت ولایت و امامت در بندگان است

این کارشناس دینی بیان داشت: نماز امر خدا برای رشد ما انسان ها است، چون خدا می خواهد با نمازش، ولایت و امامت را در ما تقویت کند و ما را به عرش ببرد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات