۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۷۹۹۹۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مراسم گرامیداشت سالگرد شهیدان رجایی و باهنر در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم محوری گرامیداشت هشتم شهریور، سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در بجنورد، پیش از نماز ظهر و عصر و در محل مسجد انقلاب مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.
حجت الاسلام سالاي- نشست ستاد گراميداشت هشتم شهريور  خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد برگزاری مراسم هشتم شهریور، سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و نیز هفته دولت استان خراسان شمالی، از نحوه برنامه ریزی و برگزاری مراسم استقبال از دو شهید در بجنورد که روز دوشنبه هفته جاری برگزار شد، انتقاد کرد.

 

وی با بیان این که برنامه ریزی مسؤولان مرتبط در رابطه با استقبال از این شهدای دوران دفاع مقدس نامناسب و تأسف‌آور بود، افزود: برگزاری مراسم مزبور بر عهده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بود و بایستی این نهاد برنامه‌ریزی بهتری در این زمینه می کرد.

 

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به این که ناهماهنگی و عدم اطلاع رسانی صحیح در این زمینه سبب شد تا مراسم استقبال از این شهدا آن گونه که باید و شاید برگزار نشود، خاطرنشان کرد: اگر چه در مراسم استقبال از این شهدای گرانقدر مسؤولان استانی و شهرستانی حضور چندانی نداشتند، اما مردم استان با توجه به اطلاع رسانی ضعیف، همانند گذشته با شور و شوق در صحنه حاضر شدند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های گرامیداشت هشتم شهریور، سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در این استان، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت هفته دولت برنامه های مناسبی از سوی دستگاه های مرتبط در خراسان شمالی انجام شده و امید می‌رود مردم در این مراسمات نیز حضور گسترده و فعالی داشته باشند.

 

وی با یادآوری این که پارسال در مراسم محوری بزرگداشت هشتم شهریور در بجنورد، مرکز خراسان شمالی بیش از 11 هزار نفر شرکت داشتند، افزود: برای امسال نیز به منظور مشارکت گسترده مردم، پیگیر دعوت سخنران محوری از خارج از استان و از همرزمان شهید رجایی هستیم.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به این که مراسم محوری گرامیداشت هشتم شهریور، سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در بجنورد، پیش از نماز ظهر و عصر و در محل مسجد انقلاب مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود، افزود: این مراسم در زمان اعلام شده در مراکز سایر شهرستان های خراسان شمالی نیز با حضور سخنرانان استانی برگزار خواهد شد.

 

محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان این که تضمین آینده کشور در گرو ادامه راه شهدا است، افزود: باید مراسم گرامیداشت شهدا با شکوه بیشتری برگزار شود.

 

وی نیز با انتقاد از نحوه برگزاری مراسم استقبال از دو شهید در بجنورد، افزود: آیین استقبال از این دو شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس آن گونه که باید و شاید برگزار نشد و مسؤولان مرتبط در این زمینه دچار غفلت شدند.

 

نوروزیان با بیان این که استانداری خراسان شمالی موضوع غفلت و ناهماهنگی در برگزاری مراسم استقبال از شهدا را به طور جد پیگیری می کند، خاطرنشان کرد: این دو شهید پس از 30 سال به کشور و استان خراسان شمالی وارد شدند اما برگزاری مراسم استقبال از آنها بدون برنامه ریزی، جای تأسف دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشتم شهریورماه، سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، بر برنامه ریزی مسؤولان و دستگاه های اجرایی برای حضور پرشور مردم در برنامه های هفته دولت تأکید کرد و گفت: باید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مورد مناسبت هشتم شهریور ماه و هفته دولت افزایش یابد.

 

نوروزیان ادامه داد: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان و ارائه عملکرد دستگاه های اجرایی به مردم بوده و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.

 

گفتنی است، هشتم شهریور ماه سالگرد انفجار دفتر نخست وزیری در سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی، رییس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست وزیر که نمونه‏ای از دولتمردان مردمی بودند، است.

 

به همین مناسبت و به منظور آشنایی مردم با فعالیت‏ها و بیان اهداف و برنامه‏های آینده دولت، از دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است./9314/پ202/ح

ارسال نظرات