۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۸۰۰۱۸
رییس مجلس در نشست با اصحاب رسانه قم:

توسعه کشور جز با وفاق ملی محقق نمی شود/ اجازه ندهیم اختلافات به نزاع و کینه بدل شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی توسعه و پیشرفت کشور را در گرو حفظ وحدت و وفاق ملی دانست و تاکید کرد که نباید اجازه داد اختلاف نظرها به نزاع و کینه بدل شود.
نشست اصحاب رسانه قم با رييس مجلس نشست اصحاب رسانه قم با رييس مجلس نشست اصحاب رسانه قم با رييس مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد قم برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار از تلاش های آنان تقدیر کرد.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به موقعیت و جایگاه حساس کشور اشاره و تصریح کرد که توسعه کشور جز با وفاق و انسجام ملی محقق نمی‌شود؛ در حالی که نه سیاستمداران و نه اهالی رسانه نگاه همگرایی به حل مشکلات کشور ندارند.
 
وی در توصیه‌هایی به خبرنگاران و اهالی رسانه، اظهار داشت: خبرنگاران باید واقع گرا بوده و حق را ببینند؛ تسلب در کار رسانه‌ای، حقیقت را معوج می‌کند.
 
لاریجانی با تأکید بر این‌که رسانه‌ها باید تسلیم واقعیت باشند، ادامه داد: قم به لحاظ حضور علما و مراجع عظام تقلید و گره خوردن با بسیاری از مسائل سیاسی، استانی پر خبر بوده و دشواری کار خبرنگاران را دو چندان می‌کند.
 
وی با بیان این‌که قم مرکز بزرگ فکری برای مسلمانان جهان بوده و باید پیام رحمت و اخوت را به تمام فرقه‌های اسلامی جهان برساند،‌ ابراز کرد: نگاه بزرگان و علمای شیعه در قم، نگاهی عقلانی و مسالمت آمیز برای مسلمانان و همه فرق اسلامی است؛ از این رو استان قم همواره مورد رجوع مسؤولان بلندپایه و علمای بزرگ اسلام بوده و کار خبرنگاران را در این خصوص دشوار می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: قم دانشگاه بزرگ اسلامی بوده و نیروهای کاوشگر بسیاری در خود جای داده است و نیز بر اساس جمعیت بسیاری که دارد، نیازمند آبادنی هرچه بیشتر برای رفاه حال ساکنان و مهمانان است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر آبادانی قم ساماندهی نشود، به وجهه دانشگاهی آن لطمه بسیاری می‌خورد؛ کارآفرینان قم باید معرفی و برای پیشبرد فعالیت‌هایشان تشویق شوند.
 
وی افزود: معرفی کارآفرین نباید در جنس آگهی دیده شود بلکه لازم است به عنوان یک برنامه به آن پرداخته شود؛ مشکلات بسیاری برای تولید در قم وجود دارد که اهالی رسانه باید به آنان کمک کرده تا فضای آبادانی برای این شهر به وجود آید.
 
لاریجانی عنوان کرد: ضعف اقتصادی مهم‌ترین چالش درونی کشور است اما برخی ایجاد سر و صداهای سیاسی را به آن ترجیح می‌دهند چراکه این مقوله هم جذاب بوده و هم به راحتی می‌توان ارائه نظر کرد در حالی که نظر دادن در حوزه اقتصاد، علمیت و زحمت بسیاری را می‌طلبد.
 
وی با بیان این‌که مدیران باید پاسخگوی خبرنگاران و اهالی رسانه باشند، اظهار داشت: معضل پاسخگو نبودن مدیران در سطح کلان کشوری هم وجود دارد اما رفت و آمد با سؤال کنندگانی که نمایندگان مردم هستند، به نفع مدیران بوده و آنان را در پیشبرد اهدافشان کمک می‌کند.
 
رییس قوه مقننه با بیان این که هیچ گاه شرایط کشور به حساسیت امروز نبوده است، گفت: ما امروز در داخل نیاز به آراستگی و وفاق داریم؛ مراقب باشیم اختلاف نظرها و تفاوت سلایق به نزاع منجر نشود.
 
وی افزود: به خاطر یک سری اولویت‌ها باید از برخی اختلافات صرف نظر کنیم؛ امروز جمهوری اسلامی ایران کانون امن است و نباید به دست خودمان آن را نا امن کنیم.
 
رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر اختلافات به کینه و نزاع تبدیل شود حتما امنیت ملی دچار خدشه خواهد شد.
 
وی همچنین گریزی نیز به تحولات منطقه زد و اظهار داشت: استراتژی برخی قدرت های جهانی و منطقه ای با بکار گیری ابزارهای مختلف از جمله پرداخت پول و فرستادن تروریست بهم ریختن منطقه است نه سامان دهی به شرایط خطرناک منطقه.
 
لاریجانی عنوان کرد: اگر شرایط اقتصادی ما پایدار نباشد، به امنیت ما لطمه می‌زند؛ تا زمانی که شرایط بحرانی در منطقه داریم نیازمند وفاق ملی هستیم.
 
وی گفت: توصیه می‌کنم که خبرنگاران و اهالی رسانه نسبت به مسائل ملی کشور، از سر مسؤولیت جامعه را راهنمایی کرده و آنان را آماده کار کنند./997/پ202/ج
ارسال نظرات