۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۸۰۰۳۹
وزیر آموزش و پرورش:

مهم‌ترین ساحت سند تحول نظام آموزش و پرورش تربیت دینی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه خاص تربیتی نماز در مدارس، گفت: سند تحول نظام آموزشی کشور شش ساحت دارد که بارزترین آن ساحت تربیت دینی دانش آموزان است که سند اقامه نماز نیز در این ساحت گنجانده شده است.
فاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در افتتاحیه طرح مبین یاوران نماز، گفت: سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور سندی متقن برای آموزش و پرورش است، این سند از سال 82 تا 91 مورد بررسی قرار گرفته است که مبنای آموزش و پرورش است.
 
وی با اشاره به توجه همه جانبه به مسأله تربیت دانش آموزان در سند تحول آموزش و پرورش، ابراز داشت: در سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور، شش ساحت تربیتی وجود دارد، ساخت تربیت اعتقادی و اخلاقی از برجسته ترین ساحت های آن سند است.
 
فانی افزود: تنها دستگاهی در کشور هستیم که سند اقامه نماز را در راستای ساحت تربیت دینی دانش آموزان داریم، آموزش و پرورش یک دستگاه موفق است، در حال حاضر 50 هزار نماز جماعت با حضور 19 هزار روحانی و 30 هزار از همکاران فرهنگی به اقامه نماز جماعت می‌پردازند.
 
وی تصریح کرد: اهتمام مدیران مدارس و معلمان به مسأله نماز راه ترویج نماز در مدارس است، همچنین از ظرفیت مساجد قریب به مدارس نیز در این راستا باید بهره برد و از آن غفلت نداشت.
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شهید بزگوار رجایی و اهتمام وی به نماز، اظهار داشت: رجایی معلم بزرگی بود که همیشه نماز را بر دیگر امور مقدم می‌داشت و می گفت که به نماز نگویید کار دارم، بلکه به کار بگویید نماز دارم.
 
وی ترویج نماز را کار با هزینه های بالا ندانست و اظهار داشت: اقامه نماز نیاز به یک همت دارد و آن توجه مدیران مدارس، تمامی مسؤولان آموزش و پرورش و توجه به سیاست مدرسه محوری خصوصا در مسأله ترویج نماز است، بنابراین بهترین روش توجه مدیران محترم در مسأله اقامه نماز است.
 
فانی تصریح کرد: آموزش و پرورش 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد و نیاز به همکاری همگانی در اجرای این سند تحول احساس می‌شود، با حضور ائمه جماعات و کمک روحانیت در اقامه نماز در مدارس می توانیم در رسالت بزرگ تربیت جوانان موفق باشیم./854/پ202/ح
ارسال نظرات