۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۸۰۰۹۹
خطیب مسجد الاقصی:

ممنوعیت پخش اذان از مسجد ابراهیمی اقدامی نژادپرستانه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب مسجد الاقصی ممانعت مقامات صهیونیستی از پخش اذان در مسجد ابراهیمی شهر «الخلیل» را اقدامی نژادپرستانه و حرکتی در جهت یهودی‌سازی این مکان دینی توصیف کرد.
عکرمه صبري

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رییس کمیته عالی اسلامی قدس گفت: منع پخش اذان در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل، گامی در راستای اهداف شوم صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی این مکان دینی است.


وی با اشاره به ممانعت مکرر صهیونیست‌ها از پخش اذان از مسجد ابراهیمی شهر الخلیل، تصریح کرد: این اقدام نژادپرستانه و سیستماتیک، نقض آشکار آزادی عبادت و حقوق فلسطینیان در انجام مناسک دینی که قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی مسؤولیت حمایت از آنها را برعهده گرفته، تلقی می‌شود.


شیخ عکرمه صبری ممانعت مقامات اشغالگر صهیونیست از پخش اذان در مسجد ابراهیمی به‌بهانه آزاردهنده بودن صدای اذان را از سیاست‌های اسرائیل برای مصادره کردن حق مسلمانان در انجام امور عبادی و حرکتی در چارچوب سیاست یهودی‌سازی و نژادپرستانه این رژیم برای تسلط کامل بر این مکان مقدس عنوان کرد.


شیخ عکرمه صبری تصریح کرد: متأسفانه اسرائیل مسجد شریف ابراهیمی را کاملا یهودی‌سازی کرده و اکنون  این رژیم بر اتاق اذان این مسجد سیطره یافته و چندین‌بار تاکنون از بلندشدن صدای اذان از این مسجد جلوگیری کرده است.


وی بابیان اینکه اینگونه اقدامات تنها بر مسجد ابراهیمی مختص نمی‌شود، عنوان کرد: اسرائیل تلاش‌هایی نیز برای ممنوعیت پخش اذان در قدس شریف انجام داده، اما در سیطره بر مقدسات اسلامی قدس و یهودی‌سازی آن‌ها شکست خورده است.
/982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات