۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۸۰۱۰۲

نگهبانی فلسطینیان برای جلوگیری از تکرار تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست

خبرگزاری رسا ـ فلسطینیان برای حفاظت از مناطق خود در برابر حملات یهودیان تندرو اقدام به گشت زنی و بازرسی می‎کنند.
مبارزان فلسطيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، معمولا افرادی که در پست های بازرسی کرانه باختری خودروها را متوقف می کنند، نیروهای امنیتی اسرائیلی هستند که مناطق کرانه باختری را به اشغال و سیطره خود درآورده اند، اما در بعضی از مناطق این فلسطینیان هستند که برای حفاظت از مناطق خود در برابر حملات یهودیان تندرو اقدام به گشت زنی و بازرسی می کنند.

 

هراس از حملات و تجاوزات شهرک نشینان تندروی یهودی از زمان به آتش کشیده شدن یک نوزاد 18 ماهه فلسطینی افزایش یافته است. پس از به آتش کشیده شدن خانه یک فلسطینی از سوی یک صهیونیست افراطی در 31 جولای  که منجر به زنده سوزانده شدن یک نوزاد فلسطینی شد، زنگ خطر در میان فلسطینیان به صدا درآمد و باعث شد تا عده ای به صورت داوطلبانه برای حفاظت از خانه های فلسطینیان داوطلب شوند.

 

رییس شورای روستای قصری گفت: در گذشته صهیونیست ها مساجد و ماشین ها را آتش می زدند. این در حالی است که از سال 2001 تا به امروز فلسطینیان برای مراقبت از خانه های خود شبها به گشت زنی در این روستا می پردازند.

 

عدی افزود: جوانان در این روستا تیمی داوطلبانه را تشکیل دادند تا از کودکان و خانواده ها در طی شب ها مراقبت و حفاظت کنند.

 

خبرنگار رویترز تصریح کرد: عده ای از این جوانان صورت خود را پوشانده بودند و با خود تبر و چماق سلاح حمل می کردند و همچنین از چراغ قوه برای چک کردن سیم خاردارهای اطراف نابلس استفاده می کنند.

 

وی اادامه داد: آنها سلاحی نداشتنند شاید از این موضوع واهمه داشتند که به وسیله سربازان اسرائیلی سرکوب شوند، چرا که بر اساس توافقی که بین تشکیلات خودگردان فلسطین و ارتش صهیونیستی صورت گرفته است، سربازان اسرائیلی کنترل این منطقه از کرانه باختری را به عهده دارند.

 

اهالی روستای ترموس در بعضی شب ها ایست بازرسی ها دایر می کنند و موتورها و خودروها را بازرسی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای هر یک از این گروه ها حدود 7 یا 17 یا 40 نفر می تواند باشد بسته به اینکه چه کسی وقت آزاد دارد.

 

عدی تصریح کرد: این گروه ها هیچگونه حمایت یا کمک مالی از هیچ کسی دریافت نمی کند. مقامات تشکیلات خودگردان قول دادند تا از آنان حمایت کنند، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده اند.

 

وی یادآور شد: اگر اقدام یا فرد مشکوکی مشاهده شود نگهبانان به کدخدای روستا تلفن می زنند و خبر می دهند تا او افراد را از طریق بلندگوی مسجد برای مقابله با اقدامات احتمالی جمع کند./994/ب101/د

ارسال نظرات