۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۲۸۰۲۰۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

خبرنگاران قلم و زبانشان را در مسیر رضای الهی به کار بگیرند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام زبان و قلم را دو ابزار خبرنگار دانست و گفت: قلم آنقدر در اسلام مقدس است که خداوند تبارک تعالی به آن سوگند یاد کرده است، خبرنگاران بکوشندقلم و زبانشان در راستای رضای الهی به کار گرفته شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه، 21 مردادماه در آیین تجلیل از خبرنگاران این استان، با تبریک روز خبرنگار، اجتماع حاضر را ارزشمند و مؤثر برای استان دانست و اظهار داشت: باید رسالت خبرنگاری را در مکتبمان جست‌وجو کنیم و به یقین اگر جای دیگری به دنبال آن باشیم، راه را به خطا رفته ایم.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که همه وجود ما از اسلام است، تأکید کرد: از آن جایی که این نظام هم بر پایه اسلام و مبانی دینی شکل گرفته است، از این رو نگاهمان نمی تواند جز به اسلام باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام زبان و قلم را دو ابزار خبرنگار دانست و گفت: قلم آنقدر در اسلام مقدس است که خداوند تبارک تعالی به آن سوگند یاد کرده است؛ بکوشیم که قلممان در راستای رضای الهی به کار گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری زبان را نیز نعمت پروردگار متعال دانست و افزود: این نعمت الهی نیز باید در راه رضای حق تعالی به کار گرفته شود و برای کسب رضایت پروردگار بچرخد که اگر غیر از این باشد، به یقین حق آن ادا نشده است و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

 

این مقام مسؤول با اشاره به رسالت خبرنگاری تصریح کرد: خروجی زبان و قلم خبرنگار باید آن باشد که افکار و ذهن یک جامعه را به سمت هدف حرکت دهد و تغذیه کند تا حق خبر و خبرنگاری ادا شود.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع)، دو فراز این رساله در باب رسالت خبر و خبرنگار را تشریح کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به وظیفه مهم خبرنگاران در جامعه اسلامی افزود: خبرنگار برای ایفای نقش اطلاع رسانی در مقام تغذیه فکر و ذهن یک جامعه باید هم خود را در جای حاکم اسلامی قرار دهد و نقش حاکم را ایفا کند و هم به نقش مردم بپردازد و خود را در مقام مردم ببیند که اگر این شد، رسالت خود را به خوبی انجام داده است.

 

وی در تبیین چگونگی ایفای نقش خبرنگاری، گفت: خبرنگار نقش یک واسطه ایفا می کند که در این نقش باید هم حاکم اسلامی را دریابد و ببیند او چه می خواهد و چه انتظاری از او وجود دارد و همان را به جامعه تزریق کند و هم ببیند مردم چه می خواهند و چه حقی دارند و آن را برای جامعه ترسیم کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که رساله حقوق امام سجاد(ع) یک رساله عام است که همه حقوق از جمله حق حاکم و مردم را بیان کرده، گفت: خبرنگار باید بر اساس این رساله به این حق توجه کند که حق حاکم بر او این است که بداند برای حاکم ابزار آزمون و امتحان وجود دارد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که خبرنگار فی نفسه موجودیت ندارد، اظهار داشت: این نقش خبرنگاری است که به خبرنگار موجودیت می بخشد که باید در سایه این نقش حق رهبر و حق مردم را ایقا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام درک رهبر، فهم سیاست و تبیین و تعریف سیاست از نگاه رهبری در جامعه و ارتزاق جامعه در این زمینه را لازمه موفق بیرون آمدن خبرنگار از این آزمون و امتحان دانست.

 

وی نقد از روی خیرخواهی خالصانه را از دیگر رسالت های خبرنگاران در جامعه برشمرد و در ادامه به حقوق مردم نیز اشاره کرد و گفت: باید کسی که می خواهد نقش واسط بین مردم و رهبر جامعه را ایفا کند، بداند که دست برتر افکار عمومی را در اختیار دارد و این دست برتر، نعمتی است که خدا عطا کرده و باید حق این نعمت را ادا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، جایگاه رسانه را جایگاهی برتر دانست و توصیه کرد: مراقب باشید این جایگاه برتر به قهر، انتقام جویی و ستمگری نینجامد که اگر رسانه ستمگر شد، حقوق مردم را ضایع می کند.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به وجود فضای خوب و سالم در استان چهارمحال و بختیاری، بر تلاش برای سالم تر و خوب تر شدن این فضا تأکید کرد و افزود: در درون نظام با فتنه ها مواجه هستیم؛ مراقب باشیم مروج فتنه نباشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با اشاره به وجود غبارهایی در فضای جامعه، تأکید کرد: قلم ما باید غبار از جامعه بزداید تا رسالتمان را بیش از آنچه انتظار است، انجام دهیم./9457/پ202/ح

ارسال نظرات