۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۸۰۲۲۳
به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛

نخستین نشست تخصصی تحول آموزشی با رویکرد خلاقیت در آموزش های فرهنگی هنری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست تخصصی با عنوان «تحول آموزشی با رویکرد خلاقیت در آموزش های فرهنگی هنری» صبح امروز از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای اندیشه این شهر برگزار شد.
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصری پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نخستین نشست تخصصی با عنوان «تحول آموزشی با رویکرد خلاقیت در آموزش‌های فرهنگی هنری» که پیش ازظهر امروز پنج شنبه 22 مرداد ماه در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد، با انتقاد از تغییر ذائقه دهه شصتی ها به دلیل خلاقیتی که بیگانگان در برنامه های خود علیه این نسل برنامه ریزی کردند، گفت: آمار طلاق های که امروز شاهد آن هستیم مربوط به دهه شصتی ها است.

 

وی اظهار داشت: بسیاری از برنامه و کارتون های که در دهه شصت از تلویزیون برای کودکان به نمایش در می آمد تبلیغ علیه خانواده را به نمایش می گذاشت و خانواده تک بعدی، بدون مادر و یا بدون پدر را به نمایش می گذاشت.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتقاد از تغییر ذائقه غذایی مردم، گفت: بعد از دهه هفتاد با ورود برنج های ارگوئه ای و غذا های فست فودی بسیاری از بیماری ها نظیر چربی و فشار خون در بین مردم افزایش یافت، در صورتی که بر اساس آمارها مردم در آن برهه زمانی مردم این بیمار ها را نداشتند و فرهنگ ایثار در بین آنها بسیار بود.

 

حجت الاسلام ناصری پور با انتقاد از برخی سریال های تلوزیون گفت: این سریال ها تنها به رنج و بدبختی می پردازند در صورتی که این با رحمانیت خدا در تناقض است، سریال زیر تیلغ که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهرانی ساخته شد منجر به رهایی از اعدام 400 زندانی محکوم به اعدام شد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با تحول گفت: نسخه ای که خالق برای مخلوق پیچیده است، کامل تر از نسخه ای که مخلوق برای مخلوق پیچیده است.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ما دارای دو عقل هستیم که یکی تجربی و مخصوص تجربه بشر است، این عقل عمق بشر را به خوبی درک نکرده و به ساحت بشری حمله می کنند.

 

حجت الاسلام ناصری پور عقل دیگر را شهودی نامید و بیان کرد: همه تحولات بشر از عقل شهودی است و هر تحولی که از عقل شهودی نباشد به شکست منجر می شود، عقل شهودی نگاه تربیتی رسول الله(ص) را پایه گذای کرد و همه سر تعظیم در برابر آن فرود می آورند.

 

وی گفت: نگاه ترجمه گرایی به علم از معظلات جامعه ما است و این علم در اختیار یهودیت قرار دارد و رسانه یهود این علم را به بشر می رسانند.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتقاد از این‌که طرح خانواده درمانی اسلامی از سوی کشورهای فرانسه و مالزی در کنفرانسی مورد مخالفت قرار گرفت، اظهار داشت: این طرح چون بر اساس اولیای الهی و ائمه اطهار (ع) بود با مخالفت روبه رو شد.

 

حجت الاسلام ناصری‌پور در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) با عقل شهودی پیش رفت.

 

وی در رابطه با خلاقیت گفت: خلاقیت یا اکتسابی و یا در وجود افراد است و هیچ علمی نیست که انسان نتواند آن را کسب نکند.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به ویژگی های خلاقیت گفت: خلاقیت پدیده چالش پذیر و پدیده ای پر تضاد است.

 

حجت الاسلام ناصری‌پور با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: امام (ع) می فرمایند که اگر شخصی دو روزش مشابه هم باشد از ما نیست و از این رو خلاقیت عقل باید شهودی باشد.

 

وی با اشاره به دیگر ویژگی خلاقیت، عنوان کرد: خلاقیت مجذوب کننده است و یک سیستم را مجذوب به خودش می‌کند.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در رابطه با نقش خلاقیت و جایگاه آن در بین مربیان فرهنگی، افزود: هر هفته انسان باید با خلاقیت همراه باشد و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای انسان ها کار می کند.

 

حجت الاسلام ناصری پور تصریح کرد: ما نباید خود را منحصر به چارچوبی کنیم و باید بر اساس آینده پژوهی فعالیت کنیم.

 

وی با بیان این که مدیریت در شهرداری در حوزه فرهنگی باید جلوتر از نیاز مردم باشد، عنوان کرد: در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رویکرد آن سطح ارتقای سبک زندگی مردم است تا رفتارها تغییر کند.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بخشی از صحبت های خود در رابطه با اهمیت حجاب، گفت: دوره رضاخان 700 شهیده بار حجاب دادیم و برای حجاب باید کار فرهنگی صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام ناصری پور گفت: دهه شصتی ها قبل از تولد تا سی سال بعد مرگ مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارند و این به دلیل خلاقیت دشمنان در برنامه های خود علیه این نسل است که باید با آن مقابله شود.

 

در ادامه این مراسم عبدالرضا کردی، استاد خلاقیت در بحث های آموزشی به بیان راهکارهای در زمینه خلاقیت پرداخت و در حضور مربیان سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران صحبت کرد و گفت: تحول از ما انسان ها شروع می شود.

 

وی گفت: موفق ترین معلم خلاقیت پیشکسوت های خود را تکریم کنید و متواضع باشید و از دیگران بخواهید تا به شما کمک کنند.

 

این استاد خلاقیت بیان کرد: عنصر اساسی کار ما تحول آموزشی است و مدل های ما برای آموزش باید به صورت مشارکتی باشد.

 

کردی شوق به زندگی را منبع تحول آموزش دانست و اظهارداشت: برای تحول آموزشی باید شوق زندگی در افراد ایجاد شود و این یک کار فرهنگی است. /818/پ202/ح

ارسال نظرات