۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۸۰۳۲۹

همایش سراسری «اسلام و نفی خشونت» در الجزایر آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همایش سراسری «روش اسلام در نفی خشونت و درمان علل آن»، چهارشنبه، ۲۱ مردادماه با حضور روحانیان و اساتید معروف الجزایری آغاز شد.
الجزاير

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دهمین دوره همایش «روش اسلام در نفی خشونت و درمان علل آن» با همت دفتر «طریقت تیجانیة» در منطقه «عین ماضی» (الأغواط) آغاز شد.


«محمد هروج»، امام جماعت مسجد «سیدی عبدالجبار التیجانی» که محل برگزاری همایش است، در این باره گفت: این همایش از ابتدا به دنبال توسعه آگاهی و اطلاع افراد جامعه نسبت به نیازهای فرهنگی و شناختی بوده است.


وی افزود: همایش اسلام و نفی خشونت از چهارشنبه آغاز شده و تا پایان پنجشنبه، 22 مردادماه ادامه خواهد داشت.


محمد هروج تصریح کرد: روز نخست همایش به هم‌خوانی قرآن کریم از سوی 220 دانش‌آموخته قرآنی گذشت.


وی در ادامه اظهار کرد: روز دوم همایش به سخنرانی شرکت‌کنندگان اختصاص یافته است و شرکت‌کنندگان تحت شعار «المسلم من سلم المسلمون من لسانه و یده» (مسلمان کسی است که مسلمانان دیگر از زبان و دست آن در امان باشند.) به سخنرانی و بحث با یکدیگر خواهند پرداخت.


مهمترین محورهای همایش اسلام و نفی خشونت، «جنگ تمدن‌ها و خشونت»، «گفتمان دینی میانه‌رو و آگاهی‌بخشی»، «نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی و گسترش فرهنگ صلح و بخشش» است.


همچنین مهمترین موضوعاتی که شرکت‌کنندگان درباره آنها سخنرانی خواهند کرد عبارتند از: «صلح و قرآن کریم»، «صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز در اسلام» و «مسئله خشونت و نتایج آن در جامعه».


گفتنی است، طریقت تیجانیه در اواخر قرن هیجدهم میلادی به وسیله «ابوالعباس شیخ احمد تیجانی» (اهل الجزایر) به وجود آمد. طریقت تیجانیه به عنوان یک صوفی‌گری سنی شناخته می‌شود که در الجزایر و سنگال پیروان زیادی دارد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات