۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۸۰۳۳۴

نشست خطیبان حسینی در قطیف عربستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ خطیبان حسینی عربستان در استان قطیف بر ضرورت وحدت اجتماعی برای مقابله با تهدیدهای دشمنان اسلام تاکید کردند.
نشست خطيبان حسيني در قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن خطیبان حسینی استان قطیف عربستان در چهارمین سالروز تشکیل این انجمن، نشستی را تحت عنوان، "منبر و وحدت اجتماعی" برگزار کردند. در این نشست اهمیت وحدت اجتماعی در مقابله با تهدید‌ها مورد بررسی قرار گرفت و میزان تاثیر خطابه‌های مبلغان دینی در منابر برای نشر وحدت اسلامی سنجیده شد.


در این دیدار حجت الاسلام عبدالمحسن النمر و سید منیر الخباز از اندیشمندان و فعالان مذهبی عربستانی حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداخته و راه حل‌هایی را برای نشر فرهنگ وحدت اسلامی پیشنهاد دادند.


شیخ عبدالمحسن النمر، در این نشست اعلام کرد: در وهله اول باید مفهوم وحدت اجتماعی در جامعه تبیین شود و نتایج مثبت آن برای مردم شرح داده و به پیامدهای خطیر نبود وحدت اشاره شود.


این روحانی عربستانی تاکید کرد: در صورت مشاهده وحدت اجتماعی در جامعه، روح برادری میان مسلمانان در طوایف گوناگون مشاهده و جلوی بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی که ناشی از اختلاف افکنی دشمنان اسلام است، گرفته می شود.


از سوی دیگر، سید منیر خباز تاکید کرد: طوایف گوناگون مسلمانان نقاط مشترک فراوانی دارند که با تکیه بر این نقاط مشترک مفهوم وحدت در جوامع اسلامی تجلی پیدا می کند.


وی از مبلغان دینی در کشورهای اسلامی خواست با قراردادن وحدت به عنوان موضوع اصلی سخنان خود، به نشر این مهم در میان مردم بپردازند و نقشه‌های دشمن فتنه گر را از این طریق نقش بر آب کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات