۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۸۰۳۴۱
نیویورک تایمز گزارش داد؛

حمایت کارشناسان امنیتی رژیم صهیونیستی از توافق هسته‎ای ایران

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره «برجام» نوشت: اگر کنگره توافق هسته‌ای ایران را از بین ببرد، این موضوع فاجعه‌ای برای نفوذ و تاثیرگذاری آمریکا در جهان خواهد بود.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک روزنامه آمریکایی به کنگره این کشور هشدار داد که «نابودی» برجام به وسیله این نهاد قانونگذاری به معنای «فاجعه» برای نفوذ و تاثیرگذاری جهانی واشنگتن خواهد بود.

 

در صفحه نظرات «نیویورک تایمز» در مطلبی با عنوان «آقای اوباما این بحثها را برای توافق هسته‌ای ایران استفاده کنید»، آمده است: اگر کنگره توافق هسته‌ای ایران را از بین ببرد، این موضوع فاجعه‌ای برای نفوذ و تاثیرگذاری آمریکا در جهان خواهد بود.

 

در این مطلب با انتقاد از برخی مواضع اخیر اوباما که در آن رییس‌جمهوری آمریکا مخالفان جمهوریخواه را با «تندروها» در ایران قیاس کرده، از باراک اوباما خواسته برای قبولاندن توافق هسته‌ای به نقاط مثبت برجام تاکید کند.

 

روزنامه آمریکایی سه موضوع را به عنوان بحثهایی که اوباما باید بر آن تاکید کند، بدین شرح ذکر کرده است: «اول، قطعا این یک توافق بی نقص نیست اما بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است».

 

«دوم، این موضوع صحت دارد که ایران شاید برای تقلب تلاش کند اما متوجه این موضوع شدن و متوقف کردن تقلب با توافق راحت‌تر است تا اینکه توافقی در کتار نباشد».

 

«سوم اینکه اگر همه مسائل شکست بخورد و ناکام ماندیم و یا ایران پس از 15 سال به سمت سلاح هسته‌ای برود، ما گزینه حملات نظامی‌ را حفظ می‌کنیم».

 

در بخشی از این مطلب هم آمده است: همه می‌دانند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با توافق مخالف است اما همه این را تشخیص نمی‌دهند که دیگر اسرائیلی هایی که تخصص امنیتی بسیار بیشتری(از نتانیاهو) دارند، از آن حمایت می‌کنند. آمی آیالون رییس پیشین سرویس امنیتی شین بت اسرائیل آن را بهترین جایگزین ممکن توصیف کرده و افرائیم هالوی رییس پیشین موساد می‌گوید که چه نکته و موضوعی در لغو توافقی که ایران را از بمب دور می‌کند، وجود دارد.

 

در این مطلب با تاکید بر لزوم تمرکز بر سه بحث مطرح شده در بالا به کاخ سفید توصیه شده است: رییس‌جمهور اوباما باید دکمه شروع مجدد(restart) را فشار دهد. او باید تایید کند که توافق نقصهایی دارد اما تاکید کند که این توافق نباید از طریق همه‌پرسی درباره مفاد آن قاضوت شود بلکه باید به عنوان انتخابی بین توافق یا عدم توافق قضاوت شود./982/ب101/د

ارسال نظرات