۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۸۰۳۴۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

راه‌اندازی صنایع کوچک و زودبازده در کشور حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تقویت واحدهای موجود و راه اندازی صنایع کوچک جدید در کشور سبب قطع وابستگی ایران اسلامی به کشورهای خارجی می شود، گفت: تلاش و فعالیت در این زمینه نمونه بارز لبیک به ندای رهبری و حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مديران صنعتي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیران و کارکنان شرکت شهرک های صنعتی استان که به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بهترین راهکارها برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، حمایت و ایجاد صنایع کوچک و زودبازده است.

 

وی با بیان اینکه تقویت واحدهای موجود و راه اندازی صنایع کوچک جدید در کشور سبب قطع وابستگی ایران اسلامی به کشورهای خارجی می شود، افزود: تلاش و فعالیت در این زمینه نمونه بارز لبیک به ندای رهبری و حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر توجه به مسائل فرهنگی و عبادی در بخش صنعت، خاطرنشان کرد: باید با اعمال پیوست فرهنگی در صنایع و واحدهای تولیدی، بین فرهنگ و صنعت پیوند محکم تری برقرار شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اجرای پیوست فرهنگی برای صنایع عاملی مهم در ایجاد انگیزه کارکنان به شمار می رود به همین دلیل نیز باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا کرد که صنعت با عبادت و معنویت و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی داشته باشد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی با بیان این که فرهنگ و معنویت به صنعت لطافت می بخشد، افزود: انتظار می رود مسؤولان و متولیان صنعتی در این راستا ورود جدی تری داشته باشند.

 

وی در ادامه با تأکید بر استفاده مردم خراسان شمالی از محصولات تولیدی واحدهای صنعتی استان، اظهار کرد: اگر مردم خراسان شمالی محصولات تولیدی داخل استان را مصرف کنند هم از تولیدکنندگان داخلی و صنایع کوچک حمایت کرده و هم انگیزه آنها را برای توسعه فعالیت های صنعتی افزایش می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که یکی از راه های تبلیغ و شناساندن محصولات تولیدی خراسان شمالی به مردم استان و در نتیجه افزایش استفاده آنها از تولیدات داخلی، برگزاری نمایشگاه محصولات است، گفت: این مهم بایستی از سوی مسؤولان مرتبط مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر این که فرهنگ سازی برای ایجاد و توسعه صنایع کوچک در خراسان شمالی از مهم ترین اقداماتی است که باید از سوی مسؤولان و متولیان مرتبط با صنعت انجام شود، تصریح کرد: البته فرهنگ سازی برای استفاده از محصولات تولیدی استان و در نتیجه توسعه صنایع داخلی به تنهایی از عهده یک یا چند دستگاه خارج بوده و می بایست در این زمینه تمامی دستگاه ها و نهادها به صورت هماهنگ و نظام مند وارد شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که همواره کارهای بزرگ از گام های کوچک آغاز می شوند، افزود: بر این اساس ایجاد صنایع کوچک در هر منطقه آغازگر صنایع بزرگ و کلان در آن منطقه خواهد بود.

 

امام جمعه بجنورد با بیان این که به همین دلیل باید توجه به صنایع کوچک در استان افزایش یابد، خاطرنشان کرد: صنایع کوچک مزایایی از قبیل راه‌اندازی و فعال‌سازی و اشتغال‌زایی سریع تر به دلیل حجم و وسعت کمتر داشته و کمتر نیز دستخوش تغییرات زمان می‌شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری رهنمون های دینی پیرامون پرداختن به کارهای کوچک برای دستیابی به کارها و اهداف بزرگ، افزود: کارهای کوچک همانند قطره هایی هستند که با قرار گرفتن در کنار هم به دریا تبدیل می شوند./9314/پ202/ح

ارسال نظرات