۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۸۰۴۴۳
آیت الله شبستری مطرح کرد؛

داعش زاییده رحم قرون وسطایی آل سعود/ خواب بازگشت آمریکا به ایران غیر قابل تعبیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به انفجار تروریستی روز گذشته داعش در بازار صدر عراق، گفت: داعش در حقیقت زاییده رحم قرون وسطایی آل سعود است و در راستای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی حرکت می‌کند.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز، در خطبه های دشمن شکن عبادی، سیاسی جمعه تبریز، با اشاره به سالروز ولادت حضرت  معصومه(س)، گفت: این روز به عنوان روز دختر نامگذاری شده است و آغاز دهه کرامت است که با ولادت امام رضا(ع) خاتمه می یابد.
 
وی با بیان این‌که وجود شریف این دو بزرگوار سبب برکت و نعمت برای کشور اسلامی ایران است، گفت: اسلام نظر کرامت و بزرگی به مسأله زن دارد و حجاب را برای آن ها فریضه دانسته است تا گوهر وجود زن از پلیدی ها حفظ شود.
 
عضو خبرگزان رهبری با اشاره به نگاه مادی غرب به مسأله زن، افزود: زنان جامعه یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند تا جامعه به سلامت و نشاط خود باقی بماند و از طمع استعمارگران مصون بماند.
 
وی با اشاره به سالروز بازگشت آزاداگان به میهن اسلامی، تأکید کرد: از صبر و استقامت آزادگان تقدیر می کنیم که با استقامت در طول دوران سخت اسارت به صبر زینب کبری(س) تمسک کردند و اعتقاد خود را نسبت به دین اسلام حفظ کردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه ابراز داشت: در جریان کودتای 28 مرداد، محمد رضا پهلوی خائن، بار دیگر به کشور بازگشت؛ در صد سال اخیر غربی ها ضربه های بسیاری را به کشور ایران وارد کرده اند که بیان آن از شمارش خارج است.
 
وی افزود: در این روز به وسیله برخی اوباش و سیاست مداران خود فروخته، دولت مصدق را ساقط کردند، اما مردم در صحنه حاضر نشدند، عمده ترین مسأله عدم حضور مردم در صحنه در این حادثه بود.
 
آیت‌الله مجتهد شبستری با تأکید بر این‌که دشمن تلاش دارد تا بار دیگر حادثه کودتای 28 مرداد را تکرار کند، اظهار داشت: شرایط امروز کشور، به مانند دوران کودتای براندازی دولت مصدق نیست، این حکومت یک حکومت مردمی با حضور نیروهای نظامی و بسیجی، همراه با هدایت های رهبر انقلاب است که با شرایط زمان آن حادثه قابل مقایسه نیست.
 
وی با بیان این‌که خواب بازگشت آمریکا به ایران غیر قابل تعبیر است، تصریح کرد: دشمن بداند در شرایط فعلی نمی تواند به انقلاب اسلامی کوچک‌ترین ضربه را وارد کند، کشور امروز در اقتدار و عزت کامل و با قوت در حرکت است.
 
امام جمعه تبریز با اشاره به نقش شبکه بی‌بی‌سی در جریان کودتای 28 مرداد، خاطرنشان کرد: مجری شبکه بی بی سی اعتراف دارد که در جریان کودتا با انحراف افکار عمومی مردم، در اجرای کودتا و خروج مردم از صحنه تأثیر و فعالیت داشته است.
 
وی مجوز وزارت ارشاد به گروه رادیویی بی‌بی‌سی را مورد انتقاد قرار داد و  اذعان داشت: جای تأسف است که وزارت ارشاد مجوز فعالیت رادیوی بی‌بی‌سی را به گروه آن شبکه در داخل کشور داده است، حتی نباید مجوز کار یک روزه را به آن ها بدهند، این شبکه وابسته به انگلستان؛ پیر استعمار است.
 
آیت الله شبستری افزود: مردم نباید از این شبکه های ماهواره ای انحرافی استفاده کنند، چرا که این شبکه‌ها در راستای اهداف استعماری و کشورهای استکباری فعالیت می کنند.
 
وی با اشاره به حادثه انفجار بازار شهرک صدر عراق، اظهار داشت: در این حادثه خونین 55 کشته و 200 نفر مجروح شدند، مسؤولیت این انفجار را داعش برعهده گرفته است، که تقریبا نظیر همین جنایت در روز های اخیر در سوریه تکرار شد.
 
امام جمعه تبریز با بیان این‌که داعش از رحِمِ قرون وسطائی آل سعود متولد شده است، تصریح کرد: زمانی که امریکا از سلطه بر منطقه ناامید شد، این گروه غیر اسلامی تروریستی را برای ایجاد اخلال در منطقه طرح ریزی کرد تا امنیت منطقه از میان رود و  امنیت رژیم صهیونیستی تأمین شود.
 
وی افزود: بنابر اسناد غیر قابل خدشه، آل سعود در ارتباط با رژیم صهیونیستی و در مسیر اهداف آن است و نقش اساسی را در ایجاد این گروه تروریستی داشته است.
 
آیت الله شبستری با اشاره به اختلافات درون خاندان سعودی، ابراز داشت: امیدواریم این اختلافات داخلی آل سعود سبب اضمحلال و نابودی آنان شود و این گروه وحشی داعش نیز در آتش برافراشته از نابودی  آل سعود بسوزد و از میان برود./854/پ201/ح
ارسال نظرات