۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۸۰۴۷۵
نماینده آیت الله سیستانی:

امکان اصلاحات واقعی در پرتو فساد دستگاه قضا وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار مبارزه با فساد و کاهش حقوق سیاستمداران شد و پاکسازی دستگاه قضا از لوث فاسدان را شرط این مساله دانست.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، خطیب جمعه شهر مقدس کربلا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، انفجار تروریستی روز گذشته در بازار شهرک صدر عراق را وحشیانه توصیف کرد و گفت: این اقدام تروریستی را به شدت محکوم می‎کنیم و از خداوند شفا عاجل مجروحان و رحمت برای شهدا را از خداوند مسالت کرد.


وی افزود: داعش به دلیل ایستادگی شجاعانه مردم عراق و ممانعت از رسیدگی آنان به اهداف شومشان درپی انتقاد از مردم بی گناه این کشور است.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد: این اقدام وحشیانه موجب شکست اراده مردم عراق نمی انجامد بلکه سبب وحدت و افزایش اراده آنان برای مبارزه با تروریسم، پاکسازی اراضی از لوث آنان و دستیابی به پیروزی نهایی می‎شود.


وی خواستار انجام اقدامات لازم از سوی دولت، سازمان‎های امنیتی و اطلاعاتی برای شناخت عوامل انفجار تروریستی منطقه صدر شد و افزود: مسؤولان مربوطه باید قبل از انجام چنین حوادث غمباری عوامل آن را شناسایی و مانع از رخ دادن چنین اقداماتی شوند.


خطیب جمعه کربلا در بخش دیگر خطبه‎‎های نماز جمعه به طرح اصلاحات حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اشاره کرد و گفت: مرجعیت دینی از زمان تغییر حکومت در عراق تاکنون بارها در خطبه‎های نمازجمعه و بیانیه‎های مختلف بر مبارزه با فساد مالی و اداری در دستگاه‎های دولتی تاکید کرده است.


وی به بخشی از بیانیه و پیام‎های مرجعیت در دوران‎های مختلف که به موضوع فساد اشاره داشت را قرائت کرد و گفت: مرجعیت در ماه آوریل پس از انجام دوره اول انتخابات پارلمان در عراق بر ضرورت مبارزه با فساد اداری و عاملان آن تاکید کرد.


شیخ کربلایی افزود: مرجعیت همچنین در سپتامبر پس از تشکیل اولین دولت قانونی عراق طی پیامی بار دیگر بر ضرورت مبارزه با فساد و همکاری با دستگاه‎های قضایی جهت تحت تعقیب قرار دادن متهمان فساد مالی و اداری اشاره کرده است.


وی یکی دیگر از پیام مرجعیت که در فوریه سال 2011 میلادی صادر شد را قرائت کرد و گفت: مرجعیت طی پیامی خواستار توجه به حقوق مردم مانند تامین برق و کاهش امتیازات برخی از سیاستمداران در دولت، پارلمان و استان‎ها شد.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی مبارزه با فساد را اقدامی ممکن دانست و تصریح کرد: به زودی با اجرای طرح اصلاحات ریشه فساد در عراق خشکیده می‎شود.


وی خواستار اصلاح در دستگاه قضایی شد و تاکید کرد اگر چه قضات بسیاری در دستگاه قضایی دست‎های خود را به هیچ گونه رشوه آلوده نکرده‎اند ولی با این وجود دستگاه‎ قضایی باید از هر گونه فسادی پاک شود زیرا در غیر این صورت امکان اصلاح حقیقی در سایر دستگاه‎های دولتی وجود نخواهد داشت.


امام جمعه کربلا همچنین تاکید کرد که قانون اساسی عراق باید اصلاح شود و خاطرنشان کرد: برخی از قانون‎های که در دولت و پارلمان در دوره‎های گذشته تصویب شده باید مورد تجدید نظر قرار داد تا آنچه که به صلاح و مصلحت مردم است در کشور اجرا شود./994/ب901/د

ارسال نظرات