۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۸۰۵۶۱
فردا؛

همایش متمرکز زائران حج تمتع خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خراسان شمالی، گفت: بیست و پنجم مردادماه جاری همایش متمرکز زائران حج تمتع استان با عنوان «زمزمه لبیک» برگزار می شود.
حجت الاسلام ابوالفضلي - امام جمعه موقت بجنورد

حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع این استان خبر داد و افزود: همایش مزبور با عنوان زمزمه لبیک، یکشنبه، بیست و پنجم مردادماه جاری در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) و مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که برگزاری همایش اردویی آموزشی حج اقدام مشترک بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به منظور آشنایی حجاج با آداب و مناسک خانه خدا و اجرای نمادین مناسک حج است، افزود: در این همایش حج گزاران خراسان شمالی مناسک حج را به صورت نمادین اجرا کرده و آموزش های لازم در این زمینه از سوی روحانیان معین و معینه به آنها ارائه می شود.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با اشاره به این که شرکت تمامی روحانیان کاروان های حج تمتع در این همایش الزامی است، اضافه کرد: در همایش آموزشی توجیهی مزبور در استان همه برنامه های سفر حج از جمله قوانین و شرایط فرودگاه، قوانین و مقررات کشور عربستان و مناسک حج از بدو خروج از کشور، حضور زائران در مشاعر، بیت الله الحرام، میقات، عرفات، مزدلفه، منا و قربانگاه به صورت مصور به حج گزاران آموزش داده می شود.

 

این مسؤول ادامه داد: اعزام به مدینه، ورود زائران به مدینه و بقیع با غبارروبی مزار شهدا، نمایشگاه و مدینه شناسی، همایش بانوان کوثر، همایش یاوران حجاج و زباندانان، بیان مسائل مربوط به مواد مخدر و امنیت سفر، بیان مسائل مربوط به میقات و احرام نمادین، اعزام به سمت مسجدالحرام، همایش متمرکز در مصلا، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، مرور مناسک و طواف و بازدید از فضای نمادین مشاعر از جمله بخش ها و برنامه های همایش متمرکز زائران حج تمتع استان در روز یکشنبه هفته جاری خواهد بود.

 

وی با بیان این که همایش متمرکز بانوان حج گزار استان خراسان شمالی نیز به صورت جداگانه و با عنوان «زائران کوثر» برگزار می شود، گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده این همایش عصر نخستین روز از هفته حج با شرکت تمامی بانوان زائر حج تمتع استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی اضافه کرد: در این همایش یک نفر خواهر معینه کاروان در خصوص مسائل و مناسک حج ویژه بانوان و همچنین یک نفر از پزشکان خواهر هیئت پزشکی حج و زیارت در استان نیز در خصوص مسائل پزشکی مبتلا به بانوان در حج توضیحات لازم را ارائه می دهند.

 

وی با بیان این که امسال از استان خراسان شمالی 620 زائر شامل  287 نفر مرد و 333 نفر زن به حج تمتع اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: این زائران در قالب شش کاروان زیارتی از پانزدهم شهریور ماه به سفر حج تمتع اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی در خاتمه اظهار کرد: با توجه به پیام مهم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج به زائران حج تمتع سال جاری، که حاوی مطالب مهم و حساسی است، از مدیران کاروان ها انتظار می رود تا نسبت به تبیین این پیام برای زائران اقدامات لازم را انجام دهند.

 

گفتنی است، سال گذشته از استان خراسان شمالی 700 زائر در قالب هفت کاروان به حج تمتع اعزام شده بودند که امسال این سهمیه اندکی کاهش داشته است.

 

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 918 هزار نفر جمعیت دارد و همه ساله از این استان قریب به هشت هزار نفر به حج عمره، حدود 700 نفر به حج تمتع و افزون بر هفت هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می شوند./9314/ت303/ح

ارسال نظرات