۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۸۰۶۵۷
حجت الاسلام ناصری:

تزکیه عامل پیروزی و رستگاری بشر است

خبرگزاری رساـ مدیر مدرسه ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه اخلاق و تهذیب برای طلاب، گفت: قرآن کریـم اخـلاق حسـنه و تهذیب نفس را مایـه رستگـارى آدمى معرفی می کند، رذایل و گناهان را موجب خسران و زیان انسان بر می‌شمرد و می فرماید که به تحقیق اهل فلاح رستگاری کسی است اهل تزکیه باشد.
تهذيب نفس

حجت الاسلام ناصری، مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اخلاق و تهذیب نفوس را در مسیر طلبگی مهم دانست و گفت: تهذیب و اخلاق در حقیقت خواسته ای بجا از طلبه است.

 

وی وظیفه طلبه را در قبال جامعه اخلاق و پارسایی عنوان کرد و گفت: آنچه جامعه از یک طلبه انتظار دارد پارسایی و خلق خوش است، این امور حقیقت طلبگی را تشکیل می دهد، از این رو عدم توجه به این مسائل طلبه را در تضاد نگاه می دارد.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: قرآن کریـم اخـلاق حسـنه و تهذیب نفس را مایـه رستگـارى آدمى معرفی می کند، رذایل و گناهان را موجب خسران و زیان انسان بر می‌شمرد و می فرماید که به تحقیق اهل فلاح رستگاری کسی است اهل تزکیه باشد.

 

وی علمای سلف و بزرگان مکتب تشیع را متمسکان به حق سیره نبوی و اخلاق قرآنی خواند و ابراز داشت: چنین شخصیت هایی بر تارک تشیع می درخشند و برکات وجودی خود را چون ترویج نیکی و بندگی الهی را برای اهل تشیع به ارمغان می آورند.

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز، عمل به دانسته ای فقهی و اعتقاد راسخ به اندیشه های کلامی را از بارزترین ویژگی های علماء بزرگ دانست و تأکید کرد: طلاب با الگو قرار دادن این بزرگان در مسیر کسب فضائل اخلاق کوشا باشند.

 

وی تحصیل را همراه به تهذیب لازم و ضروری دانست و افزود: تحصیل و علمی مثمر ثمر خواهد بود که مهذب باشد و عالم به آن علم پارسا و متقی بوده و از اخلاق حسنه برخوردار باشد، علم بدون اخلاق ثمری نخواند داشت.

 

حجت الاسلام ناصری جهد و تلاش در مسیر علمی را رسالت دیگر طلبه خواند و با اشاره به بزرگان علمی چون متفکر شهید آیت الله مطهری و شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: خلأ وجود بزرگان انقلاب و اسلام را طلاب با انگیزه تمام در عرصه علم و تقوا پر کنند./854/ت302/ح

ارسال نظرات