۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۸۰۶۵۹

رییس جمهور اروگوئه خواستار ایستادگی در برابر گروه‎های افراطی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور اروگوئه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در سراسر جهان، گفت که جامعه بین‌الملل باید در برابر اقدامات وحشیانه گروه‌های افراطی و کشتار مردم بی‌گناه با قدرت و قاطعانه بایستند.
اروگوئه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «تاباره واسکز» رییس جمهور اروگوئه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، افزایش تعداد حملات تروریستی اخیر در  عراق، کامرون، سومالی، ترکیه، چاد، کویت، تونس، و فرانسه را محکوم کرد.

 

وی در این بیانیه ضمن انتقاد از اقدامات تروریست‌ها، حملات تروریستی را واقعه‌ای غم‌انگیز توصیف کرد و اذعان داشت که حملات تروریستی علاوه بر این‌که فرصت زندگی و آرامش را از مردم می‌گیرند، موجب مرگ بسیاری از انسان‌های بی‌گناه نیز می‌شوند.

 

وی در این‌باره گفت: هرگز نمی‌توان تفاوت‌ها و اختلافات سیاسی و قومی و مذهبی را بهانه‌ مناسبی برای کشتار هزاران انسان بی‌گناه دانست.

 

رییس جمهور اروگوئه همچنین گفت: شایسته است که تمام جوامع بین المللی در برابر اقدامات وحشیانه گروه‌های افراطی و کشتار مردم بی‌گناه با قدرت و قاطعانه بایستند و مانع ادامه خشونت‌های آن‌ها شوند.

 

وی گروه‌های افراطی همچون «داعش»، «القاعده»، «جبهه النصره»، «بوکوحرام» و «الشباب» را جزو خطرناکترین گروه‌های تروریستی دانست و اظهار داشت که مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا جزو مناطق بسیار آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند زیرا تاکنون محل اختفای بسیاری از گروه‌های تروریستی بوده‌ است.  

 

«واسکز» در تایید سخنانش اظهار داشت که حضور گروه‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه تهدیدی جدی برای ثبات و آرامش در کشورها به‌خصوص در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

 

رییس جمهور این کشور همچنین ضمن اظهار همدردی با مقامات و مردمی که از این حملات متضرر شده و افراد خانواده خود را از دست داده‌اند، اعلام کرد که از صمیم قلب به مردم زجر کشیده این مناطق تسلیت می‌گوییم و با آن‌ها ابراز همبستگی می‌کنیم./982/ب101/د

ارسال نظرات