۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۰۶۶۶
الشرق الاوسط:

آمریکا در قبال پرونده عراق و سوریه سردرگم است

خبرگزاری رسا ـ منابع دیپلماتیک اروپایی گفتند که دولت آمریکا درخصوص چگونگی برخورد با پرونده‌های عراق و سوریه در سردرگمی به سرمی برد.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی نوشت: ائتلاف غرب به سرکردگی آمریکا که از بیش از یکسال پیش حملات هوایی خود را ابتدا در عراق و سپس در سوریه آغاز کرد، تنها نتایج اندکی بدست آورده است.

 

این منابع گفتند: اگر روند امور اینگونه ادامه یابد، چیره شدن بر گروه تروریستی داعش چندین سال طول خواهد کشید؛ چه برسد به جبهه النصره و همتایانش.

 

این منابع دیپلماتیک اروپایی اشاره کردند: آمریکا در برخورد با دو پرونده عراق و سوریه به علت - شکست مفتضحانه در نقشه خود برای آموزش نیروهای مخالف (به اصطلاح) میانه رو که ماموریت آنها فقط مبارزه با داعش است و ابهام در توافق آمریکا و ترکیه درخصوص ایجاد یک منطقه امن یا عاری از خطرات و طرف تضمین کننده محافظت از این منطقه- در سردرگمی به سرمی برد.

 

این منابع تاکید کردند: مسؤولان روسیه به طور کامل آگاهند که خستگی کلی از جنگ در سوریه و نگرانی روز افزون منطقه ای و بین المللی از قدرت گیری گروههای تروریستی و نیاز به مقابله با آنها وجود دارد./982/ب101/د

ارسال نظرات