۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۸۰۶۶۸
گزارش مرکز رصد رسا از حضور رییس اوقاف اهل تسنن عراق در العربیه؛

اهل سنت با تسلط داعش بر سرزمین‌های اسلامی مخالف است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق با اشاره به آنکه بیش از 90درصد مردم مناطق سنی نشین عراق با ورود داعش آواره شدند تاکید کرد که اهل سنت هیچگاه سیطره داعش را بر خود قبول نخواهد کرد.
عبد اللطيف الهميم، رييس اوقاف اهل سنت عراق،

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، عبداللطیف همیم رییس سازمان اوقاف اهل سنت عراق با حضور در شبکه العربیه به تشریح آخرین تحولات عراق پرداخت.

 

عبداللطیف همیم با اشاره به تخریب مساجد اهل سنت در عراق گفت: بیش از 40 مسجد از هزاران مسجد اهل سنت در دیاله عراق از سوی گروه‌های تروریستی ویران شده که بازسازی آن نیازمند مدت زمان زیادی است.

 

عبداللطیف افزود: داعش به دنبال تخریب مساجد تاریخی، دینی و با قدمت فراوان است و هر زمان که حادثه ای در منطقه‌ای مشترک میان اهل سنت و شیعه رخ دهد گروه‌های تروریستی به تخریب، سوزاندن و ویرانی مساجد روی می آورند.

 

وی با اشاره به کشته شدن امامان جماعت اهل تسنن خاطر نشان کرد: بیش از 800 امام جماعت از زمان ورود داعش به عراق به جرم سر دادن کلام حق از سوی تروریست‌ها به قتل رسیده‌اند. علاوه بر امامان جماعت، تعدادی از اساتید دانشگاه نیز از این تعرض در امان نمانده‌اند.

 

رییس سازمان اوقاف اهل سنت عراق با بیان آنکه راه حل امنیتی به تنهایی در بیرون راندن داعش از کشور کافی نیست، تصریح کرد: هرچند راه حل نظامی، کشور را از لوث وجود عناصر تکفیری پاک می‌کند اما رویارویی اصلی با داعش از گذرگاه فکری و سیاسی است و سازمان اوقاف طرح بزرگی را برای مبارزه با افراط گرایی و خشونت تصویب کرده است.

 

عبداللطیف با رد ادعای برخی رسانه‌ها پیرامون اتحاد اهل سنت با داعش بیان کرد: این سخن که اهل سنت از داعش حمایت می کند اشتباه است. بیش از 97% از مردم شهرهای سنی نشین مانند الرمادی با ورود داعش شهرهای خود را رها کردند و این به معنای نپذیرفتن ولایت و سیطره داعش از سوی آنان است.

 

این عالم سنی با اشاره به راه‌ حل‌های مبارزه با تروریسم اظهار داشت: رویارویی با تروریسم نیازمند سه طرح رجوع جریان‌های افراطی از ادبیات رادیکالی، نصیحت و آشتی ملی و همه جانبه میان گروه‌های مختلف است. /981/ب901/ک

ارسال نظرات