۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۸۰۶۷۴
حکیم:

سه گانه مقاومت، بیداری اسلامی و حرکت‌های آزادی‌بخش از دستاوردهای ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: امروز فرصت تاریخی برای شیعیان با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری ایجاد شده است.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز پیش از ظهر در افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همایش بین المللی امام سجاد(ع) که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، گفت: ما از گذشته شاهد برگزاری چنین همایش‌های بزرگی در ایران بوده‌ایم که برگزاری چنین همایش‌هایی در شرایط امروز دنیا ضروری است.

 

وی افزود: امروز استکبار جهانی توان مقابله به کشورهای در حال رشد مانند ایران را ندارد که این مساله را در توافق هسته‌ای شاهد بودیم.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر استراتژیکی موقعیت خوبی داشته و نقطه وصل میان مناطق مختلف جهان است، عنوان کرد: موقعیت مناسب و فرصت تاریخی ایجاد شده امروز برای شیعیان در دنیا نتیجه قرن‌ها جهاد و کوشش شیعیان است که امروز نیز این فرصت تاریخی با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری ایجاد شده است.

 

حکیم بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به مبارزه با استکبار و استضعاف پرداخته و سبب تضعیف قدرت‌های بزرگ دنیا شده، از مستضعفان دنیا حمایت کرده و محورهای سه گانه مقاومت، بیداری اسلامی و حرکت‌های آزادی‌بخش را در جهان به وجود آورده است.

 

وی با اشاره به اینکه هدف انقلاب اسلامی زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) بود، اظهار داشت: ما باید با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران دولتی برای شیعیان ایجاد کنیم که پیروان اهل‌بیت(ع) در آن امنیت داشته باشند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: باید زمینه رشد اقتصادی شیعیان را فراهم کنیم تا از امکانات لازم برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند./807/ب202/د

ارسال نظرات