۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۸۰۶۸۵
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

تکیه بر اقتصاد دانش بنیان موجب رشد و بالندگی کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به این که نباید به فکر این باشیم بشکه های نفت سرمایه ما هستند، بیان داشت: توجه به اساس فعالیت های دانش بنیان به عنوان اصلی ترین سرمایه هر کشوری محسوب می شود که باید از آن بهره گیری کنیم.
معاون رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور امروز در نشست با فعالان اقتصادی مازندران که در مرکز انستیتو پاستور آمل برگزار شد با بیان این که خام فروشی از قبیل فروش نفت و معادن جزو ثروت های کشور نیست، گفت: برای به دست آوردن ثروت باید دنبال راه اندازی شرکت های دانش بنیان برویم که ثمرات گرانقدری دارد.


وی با اشاره به این که با ایجاد شرکت های دانش بنیان تفکر و علم همراه با ثروت تولید می شود، افزود: توسعه علوم ثمرات و برکات بسیاری دارد که پول را همراه خود می آورد و ارزش بسیاری نسبت به خام فروشی دارد.


ستاری تصریح کرد: اگر مراکز علمی بخواهند پول نفت را بگیرند فایده ای ندارد و باید با ایجاد شرکت های دانش بنیان به دنبال ایجاد فناوری های نوین باشیم که به دنبال خود پول و سرمایه می آورد.


معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که وظیفه دولت است تا در امر پژوهش حمایت ها و سرمایه گذاری لازم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: حمایت از پژوهش سبب می شود تا جوانان و دانش آموختگان حرکت های خوبی را در مسیر پیشرفت و توسعه بردارند.


وی با تاکید بر این که شرکت های دانش بنیان توجه به نیروی انسانی دارد و به نفت بی توجه است، گفت: توجه به زیرساخت ها یکی از اصول مهم و اساسی است که باید به جای خام فروشی به سمت ایجاد شهرک سازی برویم که پایه فعالیت های دانش بنیان و سرمایه گذاری ارزشمندی است.


ستاری با اشاره به این که نباید به فکر این باشیم بشکه های نفت سرمایه ما هستند، بیان داشت: توجه به اساس فعالیت های دانش بنیان به عنوان اصلی ترین سرمایه هر کشوری محسوب می شود که باید از آن بهره گیری کنیم.


معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: سرمایه اصلی کشور جوانان ما هستند که در دانشگاه ها تحصیل می کنند و اگر به ایده های این قشر ارزشمند جامعه توجه شود سرمایه های هنگفتی به دست می آید.


وی با بیان این که وظیفه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از نخبگان کشور است، گفت: قانون حمایت از فعالیت های دانش بنیان یک خط ویژه ای است که به فعالان این عرصه وام هایی در راستای حمایت داده می شود.


ستاری با اشاره به فعالیت هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور افزود: تاکنون این شرکت ها بیش از پنج میلیارد و سیصد میلیون تومان تولیدات خود را به فروش رساندند.


معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور راه اندازی شده است، گفت: متأسفانه بانک های کشور توانایی شناسایی این شرکت ها را ندارند تا حدودی به آن ها وام پرداخت کنند و در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت های لازم ایجاد شده است که تاکنون به 480 شرکت وام پرداخت شد.


وی تصریح کرد: یکی از اهداف صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت حمایت از تولیدات خود دانشجویان و پژوهشگران است تا محصولات را عرضه کنند و بتواند جایگزین خوبی برای نفت باشد./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات