۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۸۰۷۱۵
معاون الازهر مصر:

الازهر و دارالافتای مصر مسؤول صدور فتوای شرعی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون الازهر مصر با اشاره به ابراز برائت اسلام از تروریست‌ها تاکید کرد که صدور فتوای شرعی تنها از طریق الازهر مصر و دارالافتا امکان پذیر است.
شيخ عباس شومان از علماي الازهر مصر
 
به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون الازهر مصر در سخنانی که در مسجد دانشگاه الازهر ایراد شد با نفی منطق خشونت در اسلام بر نشر الگوی رحمت و معرفت در میان مسلمانان تاکید کرد.
 
عباس شومان گفت: اسلام دین رحمت و تسامح بوده و منطق خشونت و قسوت در آن راه ندارد. مسلمانان باید «الرحمن الرحیم» را الگویی برای زندگی خود برگزیده و اعمال خود را با رحمت، محبت و علاقه به مردم آغاز کند.
 
شومان افزود: در نشر کلمه رحمت نباید به شعار اکتفا کرد بلکه باید این شعار در رفتار انسان مسلمان منعکس شود. رحمت الهی در تمامی تشریعات دین اسلام از تکالیف تا مجازات در نظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به مهربانی پیامبر اکرم (ص) نسبت به کودکان، مردم، امت اسلامی و خانواده خود خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) با مشرکان نیز مدارا می کرد در حالی که دشمنان اسلام با کشتار و انفجار مدعی مسلمان بودن می کنند.
 
معاون الازهر تصریح کرد: سازمان‌های تروریستی با گمراه ساختن جوانان و به بهانه دفاع از اسلام، جوانان را فریب داده و آنان را به کام مرگ می کشند در حالی که اسلام از چنین اعمالی مبراست. انجام اعمال تروریستی خیانت به خدا و رسول اکرم (ص) است.
 
شومان خواستار اجرای طرحی شد تا صدور فتوای شرعی تنها از سوی الازهر و دارالافتای مصر انجام شود./981/ب902/د
ارسال نظرات