۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۸۰۷۱۷

یکی از علمای عراق بر ضرورت مبارزه همزمان با تروریسم و فساد تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق تروریسم و فساد را دو پدیده مختلف دانست که باید به صورت همزمان با آن‎ها مبارزه کرد.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از علماي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق طی پیامی که از سوی دفتر وی در کربلا منتشر شد، حمله تروریستی به یکی از بازرهای شهر بغداد را به شدت محکوم کرد.


در این پیام آمده است: جریان‎های تروریستی در حالی بیش از 150 تن از انسان‎های بی‎گناه و غیر نظامی را در بازار منطقه صدر در بغداد و سایر استان‎های این کشور به خاک و خون کشیدند که اعضای بسیج مردمی و رزمندگان توانسته‎اند به پیروزهای ارزشمندی در جبهه‎های نبرد دست یافته و مردم نیز در پی اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد هستند.


وی با تأکید بر اینکه اقدامات‎ جریان‎های تروریستی نباید موجب عقب نشینی مردم از طرح اصلاحات و مبارزه با فساد شود و افزود: ما بارها گفته‎ایم که تروریسم و فساد دو مسأله جدا از هم هستند که باید به طور همزمان با آن‎ها مبارزه شود.


آیت الله مدرسی خواستار هوشیاری رزمندگان در جبهه‎های نبرد شد و ادامه داد: نبرد با جریان‎های تروریستی اعم از تکفیری‎ها و بعثی‎ها باید با نقشه‎های نظامی، تحقیقات میدانی و اطلاعاتی دقیق باشد تا منجر به فرار تروریست‎ها نشود.


وی خواستار همبستگی و همیاری همه جریان‎های سیاسی، مسؤولان، رسانه‎ها، نیروهای امنیتی و مردم برای حمایت از عراق، اجرای اصلاحات، رسیدن به امنیت و مبارزه با فساد شد.


این عالم عراقی ادامه داد: ما بارها نسبت به فعال سازی و تلاش مضاعف سرویس‎های اطلاعاتی، رفع نقص در نیروهای امنیتی، مجازات مفسدان و تشکیل کارگروه‎های مردمی در حمایت از آوارگان تاکید کرده‎ایم./994/ب902/د

ارسال نظرات