۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۸۰۸۶۷

فشار رسانه‎ای آمریکا برای سرکوب صدای مخالف جنگ‎افروزی این کشور

خبرگزاری رسا ـ دولت آمریکا از هر شیوه‎ای برای سرکوب مخالفان داخلی خود استفاده می‎کند.
آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، با آنکه برخی از مردم آمریکا به نقشه ها و جنایات دولت خود پی برده اند، هنوز بسیاری از آنان به درستی نمی دانند که دولتشان چه جنایاتی را مرتکب شده است.
 
در دوره جنگ ویتنام گروه های ضد جنگ بسیاری علیه اقدامات دولت آمریکا در این کشور تظاهرات کردند. اما به گفته تام انگلهارد نویسنده آمریکایی، دخالت های نظامی اخیر آمریکا در کشورهای مختلف دنیا، موجب ایجاد جنبش های ضد جنگ برجسته ای در آمریکا نشده و همین امر می تواند منجر به ادامه جنگ و خونریزی در تمام دنیا شود.
 
از زمان وقوع حملات تروریستی یازده سپتامبر، دولتمردان آمریکا وارد جنگی بی پایان در خاورمیانه و شمال آفریقا شده اند. آنها در این جنگ ها حملات گسترده ای انجام دادند؛ آدم ربایی و شکنجه کردند و با حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود عده زیادی را به قتل رساندند.
 
به گفته تام انگلهارد بسیاری از مردم آمریکا در قبال این اقدامات دولت خود چشمانشان را بسته اند.
 
وی در این باره می گوید: در سال 2015، هنوز با صحنه های آدم کشی روبرو می شویم. با این وجود، امروزه شهروندان آمریکایی بسیار کمی با سیاست های دولت خود مخالفت کرده و به خیابان ها می ریزند.
 
این نویسنده آمریکایی می افزاید: باید توجه داشت که این روزها جنگ دیگر بخشی از زندگی اجتماعی ما نیست (مانند انسان های اولیه) بلکه بسیار حرفه ای شده و به تامین مالی می شود.
 
انگلهارد که خود یک فعال ضد جنگ است، رسانه ها و سیستم های جاسوسی آمریکا را در سکوت مردم آمریکا در قبال فعالیت های دولت خود موثر می داند.
 
رسانه ها با تامین خوراک ذهنی مخاطبان، جنگ ها و دخالت های نظامی آمریکا را توجیه و سازمان های جاسوسی کشور نیز مخالفان را شناسایی کرده و به شدت با آنها مقابله می کنند./847/ب902/د
ارسال نظرات