۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۸۰۹۳۵
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی طلاب جدیدالورود با جایگاه حوزه و هویت طلبگی

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران به اجرای طرح میثاق طلبگی در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف شناخت هویت طلبگی، هویت حوزه و همچنین شناخت مسیر هر ساله برای طلاب جدیدالورود برگزار می شود.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان ساری به اجرای طرح میثاق طلبگی در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف شناخت هویت طلبگی، هویت حوزه و همچنین شناخت مسیر هر ساله برای طلاب جدیدالورود برگزار می شود.

 

وی با بیان این که یک طلبه در ابتدا باید با راه و مسیر طلبگی و همچنین مشکلات این جایگاه آشنا شود، افزود: اگر یک طلبه با مسیری که در پیش دارد به خوبی آشنایی پیدا کند به حتم بهتر می تواند تصمیم بگیرد.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که داشتن هویت هر موضوع، موجب می شود درست به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم تعریف دقیقی از طلبگی بدست دهیم به سهولت سرگردان می شویم و سرگردانی آفت کار ما است چون طلبه سرگردان ممکن است دست به کارهایی بزند که از عهده یک دانشجو یا یک کارمند اداری یا یک هنرمند هم بربیاید.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی طلاب هدف خود را از ورود به حوزه نمی دانند، خاطرنشان کرد: این طلبه نمی تواند برای آینده ای که در پیش دارد تصمیم بگیرد چون هدف ندارد.

 

حجت الاسلام خوبانی همچنین بر ضرورت آشنایی طلاب با روش های مطالعه و مباحثه تأکید کرد و گفت: متأسفانه بخش مهمی از طلاب ما روشمند کار نمی کنند، اگر طلبه ای هدفمند درس بخواند و علمی بحث کند به حتم از بنیه علمی بسیار خوبی بهره مند می شود.

 

وی با بیان این که باید روش صحیح مطالعه را به یک طلبه یاد دهیم، افزود: به حتم آشنایی با این مباحث مطرح شده در موفقیت علمی یک طلبه نقش بسیار حائز اهمیتی ایفا خواهد کرد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت شناخت طلاب با آداب طلبگی تأکید کرد و گفت: یک طلبه باید با آداب هجره داری، آداب برخورد با مدیر، استاد و دیگر طلاب را به خوبی بیاموزد تا در مسیر تحصیل دچار مشکلات نشود.

 

حجت الاسلام خوبانی، آشنایی دقیق طلاب با نظام تعلیم و تربیت حوزه، مأنوس کردن طلاب با زندگی طلبگی، آشنایی با فرصت ها و آسیب های زندگی طلبگی، انس با قرآن و نماز جماعت، آشنایی با اساتید برجسته و ارزیابی اخلاقی و تربیتی طلاب از جمله مهم ترین اهداف برگزاری دوره های اختبار و تثبیت برای طلاب جدید الورود دانست.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که فعالیت های حوزه بر دو محور اصلی علم و اخلاق استوار است، گفت: علم همراه با اخلاق می تواند در رساندن انسان به قله های تعالی بسیار اثرگذار باشد.

 

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که طلاب باید به مباحث اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: آموزش و اخلاق دو بال برای حوزه است و موفقیت علمی حوزه در توجه ویژه به اخلاق و مباحث تهذیبی است.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه مهذب مسیر کمال، رشد و پیشرفت را زودتر از دیگران طی خواهد کرد، بیان داشت: اهتمام به مباحث تهذیبی باید از اولویت های مدارس علمیه باشد./950/پ202/ب1

 

ارسال نظرات