۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۸۰۹۵۶
اسکای نیوز گزارش داد؛

انگلیس در ارائه خدمات درمانی به نظامیان بازگشته از افغانستان و عراق ناتوان است

خبرگزاری رسا ـ دولت انگلیس به نظامیان مجروح و بازگشته از جنگ افغانستان و عراق، خدمات درمانی مناسب ارائه نمی‌دهد.
مجروحين انگليسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از نظامیان انگلیسی گفتند متخصصان اندام‌های مصنوعی در انگلیس خدمات خوبی به مجروحان جنگی ارائه نمی‌دهند و در برخی موارد با درمان نامناسب از مجروحان جنگی، سوء استفاده جسمی می‌کنند.

 

به نوشته اسکای نیوز، برخی از سربازان مجروح انگلیسی گفته‌اند بعد از آنکه از ارتش بیرون آمدند، بخش درمان دولتی این کشور خدماتی به آنان ارائه نمی‌دهد.

 

یک گروه 160 نفره از نظامیان انگلیسی بازگشته از جنگ‌های افغانستان و عراق اعضای بدن خود را شامل حداقل یک پا، از دست داده‌اند. این افراد می‌گویند خدمات اعضای بدن مصنوعی در انگلیس به خوبی آمریکا نیست و در برخی موارد درمان‌های مرتبط با آن با سوءاستفاده نیز همراه است.

 

این افراد خواهان ارتقای هرچه سریعتر کیفیت خدمات درمانی بوده و می‌گویند در غیر این صورت دولت باید هزینه درمان این افراد را برای سفر به آمریکا و دریافت درمان‌های با کیفیت‌تر تقبل کند.

 

یک افسر پیشین نیروی دریایی انگلیس اخیرا در گزارشی نوشت که هر دو پای خود و یک دستش را در افغانستان از دست داده است اما خدمات درمان دولتی، امکانات درمانی نامنظمی برای وی و افراد مثل وی فراهم کرده است.

 

در این گزارش نویسنده اظهار امیدواری کرده که مسؤولان دولتی راه حلی کاربردی و منطقی برای این کمبودها پیدا کنند.

 

در این گزارش همچنین آمده است برخی از مجروحان با مراجعه به مراکز خدمات درمان دولتی انگلیس خود را در شرایطی می‌دیدند که مانند مورد آزمایشگاهی با آنها رفتار می‌شد که چنین رفتاری با بیماران از بعد جسمانی و روانی آسیب‌رسان بوده است.

 

دولت انگلیس در همراهی با دولت آمریکا در جنگ افغانستان و عراق مشارکت کرده که این اقدام همواره مورد انتقاد افراد بسیاری در احزاب سیاسی مختلف داخل این کشور بوده است.

 

همچنین خانواده های نظامیان انگلیسی که مجبور بودند به افغانستان و عراق بروند، از دولت این کشور برای از دست دادن یا مجروح شدن نزدیکانشان خواهان بوده و انتظار دارند پاسخ‌گویی مناسبی برای برخورد با عاملان همراهی انگلیس در این جنگ‌ها از سوی دولت ارائه شود./982/ب101/د

ارسال نظرات