۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۸۰۹۷۳

علمای اهل سنت خواستار تحقیق شفاف و مجازات شیخ فتنه شدند

خبرگزاری رسا ـ علمای اهل سنت لبنان ضمن تشکر از نیروهای امنیتی به دلیل بازداشت شیخ فتنه، خواستار محاکمه سریع و شفاف وی شدند.
احمد الاسير، شيخ سلفي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قطان، رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان، امروز طی پیامی از عباس ابراهیم، رییس کل نیروهای امنیتی این کشور به دلیل بازداشت شیخ احمد الاسیر، مفتی افراطی سلفی تقدیر و تشکر کرد.


وی افزود: مسؤولان مربوطه باید تحقیقات شفاف و به دور از هرگونه فشار و یا دخالت سیاسی را از شیخ الاسیر انجام دهند.


رییس جمعیت قولنا و العمل بر اجرای محاکمه این مفتی سلفی تاکید کرد و اظهار داشت: شیخ الاسیر باید به بدترین مجازات‎ها محکوم شود تا برای کسانی که درپی ایجاد خلل در عملکرد دولت، ارتش، وحدت ملی و اسلامی لبنان هستند درس عبرت باشد.


امام جمعه مسجد الغفران صیدا بر تحقیق شفاف از شیخ الاسیر تاکید کرد


شیخ حسام العیلانی، امام جمعه مسجد الغفران در شهر صیدای لبنان، با اشاره به بازداشت شیخ الاحمد الاسیر، خاطرنشان کرد: بازداشت شیخ الاسیر به معنای آغاز راه است.


وی خواستار بازجویی دقیقی از مفتی سلفی لبنان شد و تاکید کرد که باید به طور شفاف و آشکار معلوم شود که مفتی سلفی‎ها از کجا حمایت شده، مدارک تقلبی را از کجا تهیه می‎کرد و چگونه از مناطقی که در آن مخفی شده بود می‎توانست فرار کند.


امام جمعه مسجد الغفران افزود: ما خواستار حفظ کرامت انسانی و اجرای عدالت در همه مسائل هستیم. بازداشت الاسیری توهین و یا هدف قرار دادن اهل سنت نیست.


عضو تجمع علمای مسلمین لبنان خواستار مجازات سریع شیخ فتنه شد


شیخ صهیب حبلی، عضو تجمع علمای مسلمین لبنان، نیز
الاسیر را یکی از مهمترین سران تروریسم دانست و تصریح کرد: این مفتی سلفی چهره اسلام را با اقدامات خود مخدوش کرده بود.


شیخ حبلی، صیدا را شهر مقاومت خواند و افزود: بازداشت شیخ الاسیر درس و عبرتی برای کسانی است که فکر اغتشاش و فتنه انگیزی در لبنان را دارند.


وی خواستار مجازات سریع و اشد حکم برای این مفتی سلفی شد و خاطرنشان کرد که دست شیخ الاسیر در کشتار و جاری ساختن خون‎ انسان‎های بی‎گناه و اعضای ارتش بسیاری آغشته است./994/ب901/د

ارسال نظرات